728 x 90

سوريه,آوارگان سورى,

نخست وزیر لبنان: تحت هیچ شرایطی پناهندگان سوری را مجبور نخواهیم کرد به کشورشان بازگردند

-

سعد حریری نخست وزیر لبنان
سعد حریری نخست وزیر لبنان
به نوشته روزنامه الشرق‌الأوسط 24تیر 96 سعد حریری نخست وزیر لبنان تأکید کرد لبنان با هیچ طرفی در مورد بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان به استثنای ملل‌متحد و آژانسهای مربوطه کار نخواهد کرد. این اظهارات چند روز بعد از رفتن تعدادی از پناهندگان به سوریه تحت فشار حزب‌الله لبنان صورت می‌گیرد.

سعد حریری گفت: «در دوره اخیر بحثهایی حول بازگشت سوریها شنیده می‌شود. من می‌خواهم موضع خودم در قبال این مسأله را به‌صورتی واضح تکرار کنم. ما به این موضوع تنها در هماهنگی تنگاتنگ و طراحی مشترک با ملل‌متحد و آژانسهای آن میپردازیم. ما از بازگشت سریع و امن آوارگان سوری حمایت می‌کنیم ولی با این‌حال تحت هیچ شرایطی آنها را مجبور به بازگشت به سوریه نمی‌کنیم».

همزمان رئیس ائتلاف ملی سوریه ریاض سیف طی نامه‌یی به سازمان ملل‌متحد و دبیرکل آن آنتونیو گوترز و میشل عون رئیس‌جمهور لبنان و سعد حریری نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد: آنچه پناهندگان سوری در معرض آن قرار دارند که شامل قتل و دستگیری و آزار جسمی می‌شود امری شرم‌آور و مخالف منشور حقوق‌بشر و قانون لبنان است. این امریست که نمی‌توان آن را چه از نظر منطقی و چه از نظر واقعی با مبارزه با تروریسم توجیه کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/16e39a5d-0325-43b0-b7e8-f5ec1d77e32e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات