728 x 90

خودکشی در ایران,

خودکشی؛ خشم و اعتراضی به زندگی

-

خودکشی با قرص
خودکشی با قرص
خودکشی در ایران یکی از دردناک‌ترین وقایعی است که متأسفانه روز به روز شاهد افزایش آن در اقصی نقاط کشور می‌باشیم.

به هر طرف نگاه می‌کنیم باز هم خبر و داستان مرگ جوانی است که در خشم و استیصال و اعتراض، به عمر خودش پایان داده است. جوانانی که بدون جرم و محاکمه در دستان پلید آخوندهای حاکم محکوم به مرگ و پرپر می‌شوند.

- خودکشی یک دانش‌آموز در کرمانشاه روز پنجشنبه 27آبان

- یک جوان ۲۲ساله اهل روستای تلخ آبشیرین گچساران.
- خودسوزی مادر جوانی در یکی از روستاهای شهرستان دیواندره در روز پنجشنبه 20آبانماه.

- خودکشی یک جوان کرد در اعتراض به بیکاری در استان کرمانشاه.

- مرد 79ساله‌یی در شهرستان راور کرمان روز سه‌شنبه 11آبان خود را حلق‌آویز کرد.

- خودکشی زن 48ساله در برج میلاد.
- دو مرد در شیراز خودشان را از پل عابر پیاده حلق‌آویز کردند...

- دختری خودش را در مقابل قطار مترو انداخت.
- مردی خودش را در مقابل دیدگان همه در میدان انقلاب به آتش کشید.

خبرنگاری در بیمارستان لقمان گفت در مدت 12ساعت شاهد 26 خودکشی بوده است. این تنها چند نمونه از اخباری است که ممکن است در طول هفته چندین بار در رسانه‌ها منتشر شود.

آمار خودکشی در ایران همیشه در پرده‌یی از ابهام بوده و این نیز به‌دلیل سیاستهای حکومت است که اعلام آمار خودکشی را همانند بقیه معضلات اجتماعی و اقتصادی دیگر به صلاح نمی‌داند. در واقع از سال ۱۳۹۲ که سازمان پزشکی قانونی آماری از میزان خودکشی در وب‌سایت خود ارائه داد تاکنون آمار جدیدی ارائه نشده است. بر اساس آخرین آمارها، در ۹ ماه ابتدایی سال ۹۲ روزی بیش از ۱۱ نفر و در مجموع 3125نفر خودکشی کرده‌اند. این در حالی ا‌ست که در مدت مشابه سال ۹۱ نیز2740نفر خودکشی کردند.. و این نشان‌دهنده افزایش آمار خودکشی است. اگر کمی به عقب‌تر برگردیم و به آمار خودکشی در سال‌های ۸۸ و ۸۹ نیز توجه کنیم، خواهیم دید این روند سال به سال، افزایش یافته است. (سایت حکومتی تابناک)

به نظر یک جامع شناس که در سایت سلامت نیوز منعکس گردیده، تضعیف پیوندهای اجتماعی، از مهم‌ترین دلایل مستقیم خودکشی و عواملی هم‌چون بیکاری، تورم، مشکلات اقتصادی و... نیز دلایل غیرمستقیم خودکشی در کشور ما هستند که سبب بالا رفتن آمار خودکشی در جامعه شده‌اند. وی گفت: برای مثال یک فرد بیکار، ارتباطش را با جامعه، خانواده و محیط کار از دست می‌دهد و همین موضوع پیوندهای اجتماعی او را از میان می‌برد. همین‌طور فقر نیز به این دلیل که فرصت با دیگران بودن را از فرد می‌گیرد، سبب سستی پیوندها و فاصله گرفتن فرد از جامعه و سپس خودکشی می‌گردد.

قدیم‌تر بیشتر خبرهای خودکشی از بیمارستانها منتشر می‌شد که معمولاً قربانی با استفاده از قرصها و داروهای مهلک دست به خودکشی می‌زد، ولی امروزه آن‌قدر خودکشی در ملأعام زیاد شده است که دیگر نمی‌شود آنها را شمرد. اتفاقی که به‌زعم جامعه‌شناسان بیشتر از این‌که دلایل فردی داشته باشد، دلایل اجتماعی دارد. انگار آن‌قدر عرصه بر بعضی‌ها تنگ آمده که تصمیم گرفته‌اند خودشان را چنان بکشند که ثبت در تاریخ شوند! مرگ‌هایی در مقابل دیدگان همه و این‌قدر تلخ و آزاردهنده. آن‌قدر آزار دهنده که برای همیشه در ذهن بینندگانش باقی می‌ماند. فاجعه‌‌یی دردناک و تأسف‌بار به‌خصوص در میان جوانان و دانش‌آموزان در اثر ازدیاد فقر و ناامیدی و در بسیاری موارد در اعتراض به اقدامات ستمگرانه و زورگویانه مستبدین حاکم بر ایران روز به روز در حال گسترش می‌باشد.

"هیچکس برای این‌که می‌خواهد بمیرد خودکشی نمی‌کند، پس چرا آنها این کار را می‌کنند؟ چون آنها می‌خواهند جلوی دردی را بگیرند." این جمله از تیفانی بارتولو نویسنده آمریکایی - ایتالیایی این روزها با خودکشی‌های علنی در ایران بسیار مرتبط است.

بله درد و رنج مردم ستم کشیده ایران، که زیر بار فقر و فلاکت و بیکاری در حال له شدن می‌باشد، تا موقعی که آخوندهای شیاد به حکومت ننگین خود ادامه می‌دهند روز به روز افزایش می‌یابد. به قول دوستی که می‌گفت هیچ فتنه و فسادی نیست که رژیم در اون نقش ریشه‌یی نداشته باشه. لذا برای پایان دادن به تمامی این درد و رنجها بایستی ابتدا با همت و همبستگی تمامی ایرانیان در سراسر دنیا به این حکومت خاتمه داد و آنان را برای همیشه به زباله‌دان تاریخ فرستاد. مرهم تمامی درد و رنج مردم با رساندن مهر تابان آزادی مردم ایران و با برقرار عدالت و صلح و آزادی میسر می‌گردد.

ف-ت از آلمان.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/589863c6-b586-4495-a44f-a8ec50a69931"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات