728 x 90

شكنجه زندانيان,

اذیت و آزار زندانیان در زندان گوهر دشت

-

زندان گوهردشت کرج-آرشیو
زندان گوهردشت کرج-آرشیو
دژخیمان خامنه‌ای در زندان گوهردشت کرج برای تحت فشار قرار دادن زندانیان از هر روشی استفاده کرده تا بتوانند بر زندانی فشار وارد کنند.

بر اساس گزارشات دریافتی یکی از شیوه‌های جدید دژخیمان این است که زندانیانی را که در طول روز به بیمارستان یا دادگاه اعزام می‌شوند یا از مرخصی و ملاقاتهای خصوصی با خانواده به بند بر می‌گردند در بدو ورود، از در برقی به اتاقک کوچکی می‌برند و لباسهایشان را برای بازرسی کاملاً درآورده و با رفتار تحقیر‌آمیز چندین بار مجبور به نشست و برخاست می‌کنند. این در حالیست که با کوچکترین اعتراض و مقاومت زندانی از طرف مأموران مورد ضرب ‌و شتم و توهین قرار می‌گیرند.

نوع دیگری از آزار رساندن به زندانی رفتار تحقیرآمیز با آنها در قرنطینه زندان موسوم به پارک است که اکثر زندانیان از این کار نفرت انگیز به ستوه آمده‌اند.
زندانیان سپس به قرنطینه‌ای با مسئولیت شخصی به‌نام گودرز منتقل می‌شوند و به اهانت آمیزترین شکل مورد بازرسی قرار می‌گیرد. گودرز دژخیم همراه با پاسدار بندها بعضی زندانیان را به بهانه‌های مختلف در حضور دیگران مورد هتاکی و ضرب ‌و شتم قرار می‌دهد. از زمانی که این اعمال را در رابطه با زندانیان به اجرا درمی‌آورند اکثر زندانیان از رفتن به ملاقات خصوصی با خانواده‌های خود امتناع می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b9e7b15-b576-41d9-8a5b-34593348a705"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات