728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

دروغهای روحانی و کشمکش در مجلس ارتجاع

-

آخوند حسن روحانی
آخوند حسن روحانی
امروز11آبان95 آخوند روحانی در مجلس ارتجاع حضور پیدا کرد و سه وزیر پیشنهادی خودش برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ورزش و ارشاد را معرفی کرد و مجلس هم صبح و بعدازظهر به بحث در این باره پرداخت.

سخنرانی یک ساعتة روحانی در مجلس ارتجاع تکرار دوباره دروغهای همیشگیش دربارهٴ تورم و رشد اقتصادی و امثالهم بود و به‌طور وقیحانه‌یی ادعا می‌کرد که همزمان هم تورم را از بالای 40درصد به تک رقمی‌ رسانده و به وضعیت اقتصادی سر و سامان داده و هر جا هم که دستش خالی بود، خرابی وضعیت در دولت احمدی‌نژاد را به رخ می‌کشید و آن را دستمایهٴ خودش می‌کرد. یک کار شیادانهٴ دیگری هم که این بار روحانی کرد، این بود که دامنهٴ این ادعاهای سخیف را به حوزه فرهنگی و اجتماعی هم تسری و گسترش داد و برخلاف همهٴ داده‌ها و آمارهای خود رژیم، مدعی شد که گویا آمارها در مورد اعتیاد و طلاق و اینها قدری بهتر شده است.

در برابر این ادعاهای مسخره، از طرف دیگر سعی کرد افتضاحات دولتش را هر قدر که ممکن است کوچک و کمرنگ جلوه بدهد، از جمله به حقوقهای نجومی اشاره نکرد و اختلاس 8هزار میلیاردی در آموزش و پرورش را هم تحت این عنوان که وامهای معوقه را اختلاس جلوه می‌دهند ماستمالی کرد و جالب این بود که در این رابطه برای راضی کردن باند مقابل به سکوت، از یک طرف گفت که بیان و افشای فساد باعث شیوع آن می‌شود و از طرف دیگر با اشاره به مجاهدین و مقاومت ایران گفت نگذاریم دیگران به حرفهای نادرست در داخل نظام استناد بکنند و نظام را هو کنند و به این ترتیب به افشاگریهای مجاهدین و مقاومت ایران و وحشتش از تاثیر این افشاگریها اذعان کرد.

روحانی این حرفها را در به‌اصطلاح معرفی سه وزیر پیشنهادی می‌گفت که هیچ ربطی به این موضوع نداشت، به‌طوری که سه نفر از اعضای مجلس هم به این موضوع اشاره کرده و به لاریجانی اعتراض کردند که چرا جلو این حرفهای بی‌ربط را نگرفته است؟

اما در مورد نتایج به دست آمده و این‌که مجلس نهایتاً به هر سه کاندیدا رأی داد تا حدود زیادی گویای تعادل قوای کنونی در مجلس است که برخلاف دورهٴ قبلی به نظر می‌رسد که دست بالا را باند رفسنجانی روحانی در ائتلاف با باند لاریجانی دارند و هژمونی دیگر دست باند خامنه‌ای نیست.

روحانی در صحبتهای امروز خودش هیچ اشاره‌یی به علت تعویض وزیران این سه وزارتخانه نکرد، در عوض با بیان تلویحی و رندانهٴ این‌که دیشب پیش خامنه‌ای بودم و مسائل فرهنگی که این سه وزارتخانه هم متولی آن هستند در این دیدار مطرح شد، تلاش کرد، خامنه‌ای را در این رابطه، پشت خودش و پشت این سه وزیر بیاورد. جالب است که به‌رغم این، در همین جلسه امروز مجلس هم علیه سوابق کاندیدای معرفی شده برای وزارت ورزش و از طرف مخالفان به قول رسانه‌های رژیم، شب‌نامه پخش شد.

واقعیت این است که این ترمیم کابینه هیچ اهمیتی و نقشی در تغییر و تخفیف بحرانهای رژیم ندارد، وضعیت خیلی خرابتر از این حرفهاست که جابه‌جایی سه چهار مهره یا اصلاً همهٴ مهره‌ها بتواند کمترین تأثیری در وضعیت در گل مانده و فلج رژیم داشته باشد. کما این‌که چندی پیش زیباکلام از مهره‌های نزدیک به رفسنجانی گفت وقتی که اصلاً پولی در بساط نیست و در واقع با نمونه و الگوی چپاول 8هزار میلیاردی همه چیز غارت شده، هر کس هم که بیاید هیچ کاری نمی‌تواند بکند؛ بگذریم که هر کس که می‌آید اول به فکر پر کردن جیب خودش و خالی کردن جیب مردم و سرکوب مردم هست. شاهد این ادعا این‌که در همین جلسه امروز بعضی از اعضای مجلس ارتجاع اعتراض کردند که چرا در رزومه و سوابق کاندیدای وزارت ارشاد، اشاره‌یی به سوابق اطلاعاتی و امنیتی این فرد نشده، البته روشن است که چرا؟ بجز این‌که خود روحانی و تمام کابینه او مهره‌های اطلاعاتی و امنیتی هستند، برای وزارت ارشاد هم به‌خصوص یک مهرهٴ حرفه‌یی اطلاعاتی لازم است باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c31dc09-a5fc-41c7-b9a6-b5dc14e1d1a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات