728 x 90

نگرانی‌کشورها از تشدید جنگ همه‌جانبه بین اسراییل و حزب‌الله

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به اسراییل
حمله موشکی حزب‌الله لبنان به اسراییل

مقامات آمریکایی به آکسیوس گفتند: دولت بایدن به‌شدت نگران است که حمله موشکی از لبنان، منجر به جنگ همه‌جانبه بین اسراییل و حزب‌الله شود. سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید این حمله را وحشتناک خواند.

آکسیوس افزود: دولت برای ماه‌ها نگران بود که اسراییل و حزب‌الله هر دو اشتباه محاسباتی می‌کنند، زیرا لفاظی‌های خودشان را تشدید می‌کنند و روی زمین می‌جنگند در حالی که فکر می‌کنند می‌توانند از یک جنگ همه‌جانبه اجتناب کنند.
مقامات آمریکایی هم‌چنین نگران هستند که بدون آتش‌بس در غزه، جنگ بین اسراییل و گروه شبه‌نظامی لبنانی محتمل‌تر می‌شود. و این امر بحران منطقه‌یی را تشدید می‌کند و ایالات متحده را عمیق‌تر درگیر این جنگ می‌کند.
یک مقام آمریکایی به آکسیوس گفت: آنچه امروز رخ داد می‌تواند محرکی باشد که ما ۱۰ماه نگران آن بوده‌ایم و سعی کرده‌ایم از آن اجتناب کنیم.

روز شنبه بر اثر اصابت موشک به یک زمین فوتبال شهر مجدل شمس در بلندیهای جولان دهها تن کشته و مجروح شدند. اغلب کشته‌شدگان کودکان و نوجوانان هستند.

سخنگوی ارتش اسراییل ضمن تأیید این حمله اعلام کرد تحقیقات میدانی نشان می‌دهند یک موشک از نوع فلق-۱ ساخت رژیم ایران با کلاهکی حاوی ۵۳کیلو گرم مواد منفجره، به این محل شلیک شده است.

سخنگوی ارتش اسراییل افزود: هیچ گروه دیگری بجز حزب‌الله چنین موشک‌هایی را در اختیار ندارد.

ساعاتی پس از این حمله، جنگنده‌های ارتش اسراییل چندین شهر و شهرک را در جنوب و در عمق خاک لبنان را هدف قرار دادند. رویترز روز یکشنبه به‌نقل از منابع لبنانی خبر داد حزب‌الله از بیم حملات اسرائیل، پایگاههای خود در جنوب لبنان و شرق دره بـِقاع را تخلیه کرده است.

رویترز: آمریکا می‌گوید که خواهان تشدید تنش پس از حمله موشکی به بلندیهای جولان نیست...
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت ایالات متحده در حال مذاکره با اسراییل در مورد این حادثه در ارتفاعات جولان بود و نشانه‌های این بود که حزب‌الله مستقر در لبنان موشک را شلیک کرد.
بلینکلن در طی یک کنفرانس خبری در توکیو گفت: من بر حق (اسرائیل) تأکید می‌کنم که از شهروندان و عزم ما دفاع کند تا اطمینان حاصل کند که آنها قادر به انجام این کار هستند. اما ما هم‌چنین نمی‌خواهیم شاهد افزایش درگیری باشیم. ما نمی‌خواهیم ببینیم که گسترش می‌یابد.

 

میقاتی نخست‌وزیر موقت لبنان، همه اعمال خشونت‌آمیز و تجاوزکارانه علیه شهروندان غیرنظامی را محکوم کرد و خواستار توقف فوری خشونت شد.

 

رویترز روز ۷مرداد نوشت: وزارت امور خارجه فرانسه حمله راکتی قبلی به روستای دروزی مجدال شمس را محکوم کرد.
وزارت‌خارجه فرانسه از همه طرف‌ها می‌خواهد خویشتن‌دار باشند و از هر گونه تشدید نظامی جدید اجتناب کنند
وزارت‌خارجه فرانسه: مجدداً تأکید می‌کند که به شهروندان فرانسوی توصیه می‌کند که از رفتن به لبنان، اسراییل یا سرزمینهای فلسطینی خودداری کنند.

 

بیانیه وزارت امور خارجه مصر - مصر بر اهمیت حمایت از لبنان و در امان ماندن آن از بلای جنگ تأکید می‌کند

هشدار مصر نسبت به خطرات ناشی از گشودن جبهه جنگ جدید با لبنان به‌دنبال حمله به جولان
وزارت‌خارجه مصر روز یکشنبه در بحبوحه تشدید تنشها بین اسراییل و گروه حزب‌الله لبنان که هم‌سو با ایران است، گفت: مصر بر اهمیت حمایت از لبنان و در امان نگه‌داشتن آن از بلای جنگ تأکید کرد.
قاهره، میانجی در جنگ جاری غزه، هم‌چنین نسبت به خطرات گشودن جبهه جنگ جدید با لبنان هشدار داد.

 

لامی، وزیر امور خارجه انگلستان، حمله به بلندی‌های جولان را محکوم کرد و عمیقاً نگران خطر تشدید تنشها است.
لامی، وزیر امور خارجه انگلستان می‌گوید که بریتانیا به صراحت اعلام کرده است که حزب‌الله باید حملات خود را متوقف کند.
دیوید لامی، وزیر امور خارجه بریتانیا، حمله موشکی به بلندی‌های جولان که منجر به کشته شدن ۱۲کودک و نوجوان شد را محکوم کرد و گفت که نگران است که این حمله باعث خشونت‌های بیشتر شود.
او افزود: «ما عمیقاً نگران خطر تشدید و بی‌ثباتی بیشتر هستیم. ما به صراحت گفته‌ایم حزب‌الله باید حملات خود را متوقف کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6763c5ec-7472-47b1-9a45-ad209784683e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات