728 x 90

اعتصاب غذای زندانی سیاسی رامین حسین پناهی در اطلاعات سنندج

 رامین حسین‌پناهی
رامین حسین‌پناهی
زندانی سیاسی رامین حسین پناهی در اعتراض به بلاتکلیفی خود و هم‌چنین عدم انتقال وی به زندان مرکزی سنندج، از روز سه‌شنبه 14آذرماه در بازداشتگاه اطلاعات آخوندی در سنندج دست به اعتصاب‌غذا زده است.

رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی که ابتدای تیرماه سال جاری توسط مأموران اطلاعات بازداشت شده بود، و از آن زمان تاکنون در سلولهای انفرادی اطلاعات سپاه و اداره اطلاعات شهر سنندج به‌سر می‌برد،

اطلاعات از پدر رامین خواسته است که با وی ملاقات کند و از رامین بخواهد که به اعتصاب‌غذای خود پایان دهد، بعد از ملاقات، رامین اعلام داشته تا رسیدن به خواسته‌هایش به اعتصاب‌غذای خود ادامه خواهد داد.

گفتنی است که پرونده این زندانی سیاسی به شعبه اول بیدادگاه ارجاع شده است. و بنا‌به گفته خانواده حسین پناهی سپاه پاسداران برای وی درخواست اعدام کرده است.

پیشتر در ۹تیرماه، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌یی، بازداشت رامین حسین پناهی و چهار عضو خانواده‌اش را به‌مثابه ”ناپدید شدن اجباری” خواند و خواستار آشکارا شدن سرنوشت و محل نگهداری آنان و هم‌چنین شفاف سازی در رابطه با وضعیت رامین حسین پناهی که پس از واقعه سنندج به‌صورت زخمی بازداشت شده است شد. این سازمان از مقامهای رژیم ایران خواست هر چه سریعتر به آزادی سایر افرادی که صرفاً به‌خاطر نسبت خانوادگی با رامین حسین پناهی بازداشت شده‌اند اقدام کند.

خانواده حسین پناهی نیز در همین رابطه در تظلم‌خواهی خود به گزارشگر حقوق‌بشر سازمان ملل، خانم اسما جهانگیر نامه‌یی نوشتند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/874935af-d36c-425a-b7a1-5a70d79d1346"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات