728 x 90

ابراز نگرانی نمایندگان کشورها در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاحهای هسته‌یی نسبت به برنامه اتمی رژیم ایران

کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاحهای هسته‌یی
کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاحهای هسته‌یی

نمایندگان کشورهای مختلف روز جمعه ۵ مرداد در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاحهای هسته‌یی نسبت به برنامه اتمی رژیم ایران ابراز نگرانی کردند.

نماینده فرانسه گفت: ناکامی رژیم ایران در همکاری با آژانس، به این معناست که آژانس قادر نیست ماهیت منحصراً صلح‌آمیز برنامه این رژیم را تضمین کند.

نماینده اتحادیه اروپا ابراز داشت: اتحادیه اروپا به‌شدت نگران ادامه گسترش برنامه هسته‌یی رژیم ایران و عدم همکاری این رژیم با آژانس است.

نماینده اتریش گفت: ما عمیقاً متأسفیم که هیچ بازگشتی به برجام امکانپذیر نبوده و رژیم ایران هم‌چنان از توافق دورتر می‌شود و به سمت سلاح هسته‌یی می‌رود.

نماینده سوئیس گفت: سوئیس نگرانی عمیق خود را در مورد تصمیم رژیم ایران برای تعلیق اجرای موقت پروتکل الحاقی تکرار می‌کند.

در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاحهای هسته‌یی نماینده بلژیک تأکید کرد: رژیم ایران به‌طور مستمر در ارائه اطلاعات و همکاری لازم با آژانس در جهت شفاف‌سازی و حل مسائل باقیمانده از تعهداتش کوتاهی می‌کند.

نماینده آلمان نیز گفت: رژیم ایران به‌طور مداوم در حال غنی‌سازی و انباشت اورانیوم تا ۶۰ درصد بوده است که برای یک کشور غیرهسته‌یی بی‌سابقه است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/093c8575-cb0d-4ce6-bc8b-2dd469994cfa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات