728 x 90

فساد اقتصادى,

فساد افسارگسیخته و جنگ باندها

-

فساد و چپاول ۸ هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان
فساد و چپاول ۸ هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان
این روزها حتی یک نگاه به تیترهای روزنامه‌های حکومتی، تصویری از ابعاد عجیب و غریب فساد و دزدی باندهای مافیایی حاکم به دست می‌دهد که بر اثر جنگ و جدال آنها نمایان می‌شود، توجه کنید:
با تدبیر 8هزار میلیارد از 3هزار میلیارد کوچک‌تر می‌شود!

فساد 8000میلیاردی در مجموعه‌یی که مدیرش مدیر نمونه سال 95شد!

اختصاص 800خودروی لوکس به مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان- پاداش 700میلیونی و وام 100 میلیونی به مدیران

جهانگیری معاون اول روحانی: هیچ خطری هم‌چون فساد نظام را تهدید نمی‌کند

به نظر می‌رسد مسابقه‌یی در این رابطه بین دارو دسته‌های مافیایی حاکم شکل گرفته و ابعاد آن به حدی است که نه تنها صفحات روزنامه‌ها که بخشی از برنامه‌های تلویزیون رژیم را هم اشغال کرده است. در یکی از برنامه‌های تلویزیونی، یکی از مهره‌های رژیم شرکت کرده بود که تلاش می‌کرد خود را یکه‌تاز عرصه مبارزه با فساد جلوه دهد. اما در همین مصاحبه معلوم شد که صدای او هم از کجا در می‌آید. نگاهی به این برنامه تلویزیونی که در زیر می‌آید، خود روشنگر عمق فساد در نظام ولایت است:
احمد توکلی وزیر اسبق کار و عضو سابق مجلس است که تلویزیون رژیم از او به‌عنوان «چهرهٴ آشنای مبارزه با مفاسد اقتصادی» یاد می‌کند، اما این را هم اضافه می‌کند که البته بعضیها انتقاداتی به خود او هم دارند! در این گفتگو توکلی در حالی که سعی می‌کند فساد را یک پدیده فراگیر در همهٴ دنیا وانمود کند، اما ناگزیر به وجوه خاص آن در رژیم ولایت‌فقیه هم اعتراف می‌کند.

احمد توکلی: «فساد در همه کشورها هست و هیچ استثنایی ندارد اما طرز برخوردها متفاوت است. من هفته پیش نامه‌یی نوشتم و گفتم که توتال در آمریکا به سبب این‌که از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ به یک مقام نفتی ایران در بحث پارس جنوبی یک بار ۱۶ میلیون دلار و یک بار ۴۴ میلیون دلار رشوه داد ۳۹۸/۲ میلیون دلار جریمه شده است…
آمریکا این موضوع را رسیدگی می‌کند و جریمه را دریافت خواهد کرد و ما فکر می‌کنیم اگر این مسائل را نگوییم درست می‌شود».

مردم آگاه می‌دانند که دست رو کردن باندها از یکدیگر در امر فساد، ناشی از تضاد منافع باندهای مافیایی حاکم است، اما ببینید آش این قضیه چقدر شور است:
مجری: «واقعاً ورای از دولتها و جناحها به موضوع مفاسد اقتصادی نگاه بکنیم، آیا قبول دارید که تو بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی یک مدل یا یک جورایی سیاست‌بازی می‌شود؟

توکلی: متأسفانه همین جور است، برخی افراد پشت جناحها خود را پنهان می‌کنند و متهم می‌کنند تو داری جناحی برخورد می‌کنی! بعضی وقتها هم درسته، این جوری نیست که همیشه خلاف باشد».

اما آیا خود این توکلی که کبادهٴ مبارزه با فساد را می‌کشد، در این میان یک استثناست؟ حاشا و کلاّ !

توکلی: «من سه‌شنبه هفته گذشته راجع به توتال و رشوه‌ای که داده بود، مطلبی نوشتم و گفتم که می‌خواهند میدان آزادگان را که سومین میدان دنیاست و به‌مثابه گوشت لخم وزارت نفت محسوب می‌شود به توتالی بدهند که ۶۰ میلیون دلار رشوه داده است.»

توکلی افزود: «در حالیکه ما ۱۱ شرکت ایرانی قدرتمند در این خصوص داریم، اصرار دارند و امروز با کمال پر رویی گفته‌اند که ما این شرکتها را در مناقصه راه نمی‌دهیم و فقط می‌خواهند ۴ شرکت خارجی را در مناقصه شرکت دهند. این اقدام غیرقانونی است و من از طرف سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت اعلام جرم می‌کنم... .. حمله رسانه‌ها در این خصوص بسیار مؤثر است و باید رسانه‌ها وقتی من این نامه را دادم به قول معروف می‌ترکاندند. اما شما هیچ کاری نکردید»

اگر بدانیم که دعوا بر سر میدان نفتی آزادگان بین باند وابسته‌گرای رفسنجانی روحانی است که می‌خواهند آن را از طریق واگذاری به شرکتهای خارجی به سیخ بکشند و باند خامنه‌ای که می‌خواهند آن را از طریق سپاه پاسداران ببلعند؛ علت جوش و جلای توکلی هم روشن می‌شود. آن «11شرکت ایرانی قدرتمند» همه متعلق به سپاه هستند و در واقع او این‌جا دارد سنگ سپاه را به سینه می‌زند و سخنگو و مدافع منافع بخش دیگری از رژیم است.

واقعیت این است که قیل و قال بر سر فساد در رژیم، دعوای دزدهاست، اگر ‌چه برای مردم ایران فرقی نمی‌کند که گوشت تنشان با خنجر اعتدال گرایان و اصلاح‌طلبان از هم دریده شود یا با چنگال اصول‌گرایان! اما بی‌تردید، این دست رو کردنهای متقابل، آن انفجار محتوم و در تقدیر را هر چه بیشتر جلو می‌اندازد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7039005b-eefa-489f-85d8-038a2d47c4e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات