728 x 90

سوريه,

دیدار وزیر خارجه فرانسه از اردوگاه پناهجویان سوری در ترکیه

-

ژان مارک ارو نخست وزیر فرانسه
ژان مارک ارو نخست وزیر فرانسه
ژان مارک ارو، وزیر امور خارجه فرانسه در بازدید از اردوگاه پناهجویان در غازیان تپه واقع در جنوب شرق ترکیه گفت: ترکیه دو و نیم میلیون پناهجوی سوری را پناه داده است. متأسفانه جنگ در سوریه ادامه دارد و برخی پناهجویان بیش از پنج سال است که در ترکیه به‌سر می‌برند. بشار اسد با حمایت روسیه به این جنگ ادامه می‌دهد. حلب بمباران می‌شود و شاهد وقوع یک تراژدی در این شهر هستیم. لذا جامعه بین‌المللی و به‌ویژه فرانسه باید برای توقف این قتل‌عام هر کاری از دستش بر می‌آید انجام دهد".

وزیر خارجه فرانسه به حملات رژیم اسد و روسیه به شهر حلب اشاره کرد و گفت: "متأسفانه روز به روز امکان برقراری صلح در سوریه دشوارتر می‌شود. اکنون ما بیشتر از همیشه به صلح نیاز داریم. رژیم اسد از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند که توسط کمیسیون سازمان ملل‌متحد هم تأیید شد. ما خواهان محکومیت استفاده از سلاح شیمیایی توسط داعش و رژیم اسد از سوی شورای امنیت سازمان ملل هستیم".

ژان مارک ارو خاطرنشان کرد: "بر این باورم که می‌شود به بمباران سوریه پایان داد و مذاکرات را آغاز کرد. ما در قبال مردم سوریه و میلیون ها پناهجو مسئولیت داریم".
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/17e90394-96f8-4a24-99db-e8cfd3dc8ba0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات