728 x 90

اخبار حوادث,اخبار اروپا,

نتایج تحقیقات جدید: موشک روسی متعلق به جدایی‌طلبان شرق اوکراین، هواپیمای مالزی را منفجر کرد

-

منفجر شدن هواپیمای مسافربری شرکت هوایی مالزی بر فراز اوکراین
منفجر شدن هواپیمای مسافربری شرکت هوایی مالزی بر فراز اوکراین
گروه تحقیق درباره منفجر شدن هواپیمای مسافربری شرکت هوایی مالزی بر فراز اوکراین، روز چهارشنبه 7مهر 95 اعلام کرد این هواپیما با شلیک یک فروند موشک باک (BUK) ساخت روسیه و از منطقه تحت کنترل شبه‌نظامیان جدایی‌طلب در شرق اوکراین، منهدم شده است. روسیه این مسأله را تکذیب کرده است.

اما فرد وستربک، رئیس گروه مشترک تحقیقات، اعلام کرد یافته‌های جامع این گروه نشان می‌دهد که تمام احتمالات دیگر درباره انفجار هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی کنار گذاشته می‌شود.

هواپیمای مسافربری شماره ام‌اچ-۱۷خطوط هوایی مالزی با ۲۹۸ مسافر و خدمه که روز ۲۶ تیر ۱۳۹۳ از آمستردام پایتخت هلند به مقصد کوالالامپور پایتخت مالزی پرواز می‌کرد، در آسمان اوکراین منهدم شد و تمام سرنشینان آن کشته شدند.

از بدو این حادثه، دولت اوکراین، شبه‌نظامیان جدایی‌طلب طرفدار روسیه در شرق این کشور را مسئول این سانحه معرفی کرد اما جدایی‌طلبان و روسیه با رد این اتهام، متقابلاً دولت اوکراین را مسئول این سانحه می‌دانستند.

دولت آمریکا نیز از ابتدا جدایی‌طلبان شرق اوکراین را که از سوی روسیه حمایت می‌شوند، مسئول این فاجعه می‌دانست.

بیشتر سرنشینان هواپیمای ام‌اچ-۱۷ از اتباع هلند بودند.

فرد وستربک، رئیس تیم تحقیقات که دادستان کل هلند است نیز ابراز امیدواری کرده تا مسببان این حادثه به دست عدالت سپرده شوند.

رادیو اروپای آزاد گزارش داده تیم تحقیقات همچنین به این نتیجه رسیده که سیستم موشکی باک که هواپیما توسط آن سرنگون شد، مدت کوتاهی پیش از حادثه از روسیه وارد اوکراین شد و پس از آن نیز مجدداً به داخل روسیه منتقل شد.

مسئولان تیم تحقیقاتی اعلام کرده‌اند اطلاعات منتشر شده، تمام یافته‌های این تیم نیست و مشخص نیست که این گروه تا کی به کار خود ادامه می‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8022d98e-89d0-4f4c-9072-efe6d25fa126"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات