728 x 90

کمپ لیبرتی,

فراخوان بیش از ۳۱۰۰تن از رؤسا و شیوخ عشایر عراق برای تأمین حفاظت لیبرتی

-

لیبرتی
لیبرتی
بیش از 3100تن از رؤسا و شیوخ عشایر عراق شامل 50تن از شیوخ کل عشایر به رئیس‌جمهور آمریکا و سازمان ملل‌متحد برای تأمین حفاظت لیبرتی فراخوان دادند. شماری از عشایر عراقی که رؤسا و شیوخ آنها این فراخوان را امضا کرده‌اند عبارتند از:
البدران- الحنش- آلبوحشمه - المسار- الحامد – الندا - بنی زید – الداوودی –– النمر – الزوبع- الجبور– العبید - اللهیب – العزة – المیاحی – العبادی – السنجری – الخالدی - الصالحی – العساکره - بنی ویس – الربیعی - الکرخی - الزهیریة - الخشالی – المهداوی- السادهٴ الصمیدع – التویجریة - المجمعی - الجنابی - الدلیم- الجمیلهٴ - الکروی –الطی البعیج - الغرغول- – الزبید- القیسی-االجورانی-الدوری- الدراجی-البهادلی- المشایخی- الدهلگی-الحمدون-الدفاعی-السراج

بیانیه مطبوعاتی 3100تن از شیوخ عشایر عراق
در یک (کارزار) جلب حمایت توسط شورای ملی عشایر عراق در دفاع از ساکنان کمپ لیبرتی و همزمان دفاع از ارزشها و سنتهای اسلامی و عشائری مردم عراق که با شرکت شمار زیادی از شیوخ عشایر عراق، انجام گرفت بیش از 3100تن از رؤسای شیوخ و 50تن از شیوخ کل از عشایر مختلف عراق، بیانیه مشترکی را خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا و سازمان ملل‌متحد امضا کردند و طی آن ضمن محکوم کردن تهاجمات و کشتار ساکنان در کمپهای اشرف و لیبرتی و اعمال محدودیتها و فشارهای گوناگون برآنها از سازمان ملل و دولت آمریکا خواستار وادار کردن دولت عراق به آزادی 7گروگان اشرفی و تضمین حفاظت ساکنان کمپ لیبرتی شدند.

علاوه بر شیوخ، هزاران تن از اقشار مختلف مردم عراق ضمن حمایت از خواسته‌های شیوخ در مورد تأمین حفاظت و امنیت ساکنان کمپ لیبرتی، با مخاطب قرار دادن آمریکا و سازمان ملل اعلام کردند که جنگ فرقه‌یی که رژیم ایران در عراق به راه انداخته؛ باید متوقف شود.

شیوخ امضاکننده از عشایر سراسر عراق اعلام کردند، مجاهدین افراد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو و از حفاظت بین‌المللی برخوردارند و دولت آمریکا و سازمان ملل در قبال حفاظت آنها مسئولیت دارند.

شیوخ امضا کننده این بیانیه با ابراز انزجار از نفوذ ویرانگر رژیم ایران در عراق یادآور شدند: ”رژیم ایران با شعله‌ور کردن جنگ‌فرقه‌یی و دامن زدن به اعمال تروریستی در عراق، خون دهها هزار بی‌گناه را بر زمین ریخته و میلیونها عراقی را آواره کرده و حاکمیت عراق را تحت نفوذ شدید خود قرار داده است... . ما دخالتهای رژیم ایران در عراق را محکوم می‌کنیم و خواهان خلع‌ید از این رژیم در عراق هستیم.

ما امضا‌کنندگان این بیانیه مجاهدان اشرفی که اکنون در لیبرتی مستقر هستند را برادران و خواهران مسلمان خودمان می‌دانیم که نزدیک به سه دهه در صلح و آرامش در کنار هم زندگی کرده‌ایم از این‌رو ما ضمن محکوم کردن حملات به اشرفیها و حملات موشکی به لیبرتی، بی‌عملی آمریکا و سازمان ملل در قبال پایمال کردن حقوق ساکنان لیبرتی را تقبیح می‌کنیم و از آنجا که سازمان ملل و آمریکا در قبال امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی مسئولیت و تعهد قانونی و اخلاقی دارند، خواهان تحقق فوری این موارد هستیم:
تأمین الزامات حداقل امنیتی و استقرار شبانه روزی ناظران ملل‌متحد به همراه یک تیم کلاه آبی در کمپ لیبرتی.
رفع محاصره از ساکنان به‌ویژه محاصره ضدبشری پزشکی که تا کنون منجر به فوت 21تن از ساکنان شده است.
آزادی بدون قید و شرط 7گروگان اشرفی که از اول سپتامبر 2013 تا کنون در اسارت به‌سر می‌برند.
شورای ملی عشایر عراق

تلویزیون التغییر: بیش از 3100شیخ عراقی از روسا و شیوخ عشایر که در بین آنها 50 شیخ کل از عشایر مختلف عراق حضور دارند، بیانیه‌یی را که شورای ملی عشایر عراق طی کارزاری برای دفاع از ساکنان لیبرتی مطرح کرده است، امضا کرده‌اند. این اقدامی برخاسته از سنتها و ارزشهای مسلمانی و عشایری مردم عراق است.
در این بیانیه امضا کنندگان حملات صورت گرفته علیه ساکنان اشرف و لیبرتی و اعمال فشارهای مختلف و محدودیتها علیه آنها را محکوم کردند و از سازمان ملل و دولت آمریکا خواستند که دولت عراق را وادار کنند هفت گروگان اشرفی را آزاد و حفاظت از ساکنان کمپ لیبرتی را تضمین کند

النهار: بیش از 3100تن از رؤسای شیوخ شامل 50تن از شیوخ کل از عشایر مختلف عراق، بیانیه مشترکی را امضا کردند و طی آن ضمن محکوم کردن تهاجمات و محدودیتها و فشارهای گوناگون علیه اشرفیها، از سازمان ملل و آمریکا خواستار وادار کردن دولت عراق به آزادی 7گروگان اشرفی و تضمین حفاظت ساکنان کمپ لیبرتی شدند.
شیوخ امضا‌ کننده این بیانیه اعلام کردند: ... . ما خواهان خلع‌ید از رژیم ایران در عراق هستیم. ما امضا‌کنندگان این بیانیه ساکنان لیبرتی را برادران و خواهران مسلمان خودمان می‌دانیم که نزدیک به سه دهه در صلح و آرامش در کنار هم زندگی کرده‌ایم. ما خواهان تأمین الزامات حداقل امنیتی و استقرار شبانه روزی ناظران ملل‌متحد به همراه یک تیم کلاه آبی در کمپ لیبرتی؛ رفع محاصره از ساکنان و آزادی 7گروگان اشرفی هستیم.

روزنامه خبات ارگان پارتی ـ حزب دموکرات کردستان عراق:3100تن از رؤسای عشایر عراق با صدور یک بیانیه مطبوعاتی که هزاران تن از اقشار مختلف مردم عراق نیز از آن حمایت کردند؛ اعلام کردند: مجاهدین افراد حفاظت‌شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو وازحفاظت بین‌المللی برخوردارند و آمریکا و سازمان ملل در قبال حفاظت آنها مسئولیت دارد
شیوخ امضا کننده این بیانیه با ابراز انزجار از نفوذ ویرانگر رژیم ایران در عراق یادآور شدند: ما دخالتهای رژیم ایران در عراق را محکوم می‌کنیم و خواهان خلع‌ید از این رژیم در عراق هستیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf2d561a-af8b-450e-a2cb-cc00d721b5b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات