728 x 90

اخبار اروپا,اخبار امريكا,

بحران پناهجویان در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد

-

مجمع عمومی ملل متحد
مجمع عمومی ملل متحد
امروز دوشنبه 29شهریور جلسه مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد افتتاح شد. محور سخنرانی شخصیتها به بحران پناهجویان اختصاص داشت.

بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل‌متحد طی سخنانی در این اجلاس گفت: اجلاس امروز یک راهگشایی برای چالش مهاجرت در حد کلان است. این باید قلب تعهدات ما باشد که مسأله مهاجران را حل کنیم.

کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: در اردن برنامه‌ریزی کرده‌ایم که 200هزار شغل برای پناهجویان تولید کنیم. ما با سایر بانکها صحبت می‌کنیم تا به نیازهای پناهجویان محتاج پاسخ بدهیم.

همچنین فیلیپ گراندی، کمیساریای عالی سازمان ملل‌متحد در امور پناهندگان گفت: هفته گذشته تعداد پناهجویان از سودان از یک میلیون نفر گذشت. بیش از 65میلیون در سطح جهان بی‌خانمان و جابه‌جا شده‌اند. ما نمی‌توانیم مانند گذشته باشیم. جهان از مهاجرتها در حد کلان شوکه است و نیاز به اقدام عملی دارد. من تعهد می‌دهم با شما کار کنم تا این را محقق کنیم.

و زید رعدحسین کمیسر حقوق‌بشر سازمان ملل در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد طی سخنانی از جمله گفت: این اجلاس نباید به سخنرانیها و مصاحبه‌ها خلاصه شود در شرایطی که میلیونها نفر آواره هستند و در آبهای دریاها غرق می‌شوند و مهاجرانی که قربانی تبعیض و خارجی ستیزی قرار می‌گیرند. تأسف‌بار است که همین مهاجران در جای دیگر ماهها در بازداشت به‌سر می‌برند. .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c36ae40d-c03b-4d38-a491-8f04dd767726"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات