728 x 90

اخبار اعتراضى,

تجمع اعتراضی در رشت و فسا - وخامت وضع زندانیان زندان قم

-

رشت تجمع پارکبان ها
رشت تجمع پارکبان ها
رشت تجمع پاکبانان شهرداری منطقه یک
صبح روز 10شهریور عده‌یی از پاکبانان شهرداری منطقه یک رشت در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان در منطقه گلسار جنب بیمارستان گیل گلسار تجمع کردند.
کارگران گفتند که سه ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌ایم و حق بیمه ما نیز قطع شده است.
روز دوشنبه همین هفته نیز عده‌یی از پاکبانان شهرداری به‌علت عدم دریافت حقوق خود، مقابل شهرداری منطقه یک رشت تجمع کرده بودند.

فسا: تجمع کارگران کارخانه قند فسا در مقابل این کارخانه
کارگران کارخانه قند فسا در روز چهارشنبه 10شهریور در مقابل این کارخانه قند که سه سال است تعطیل و واگذار شده تجمع اعتراضی برگزار کردند. نمایندگان 180 کارگر فصلی کارخانه قند این شهرستان در اعتراض به تعطیلی و فروش این کارخانه، تجمع اعتراضی کردند.
به گفته کارگران از سال 92 تا امروز تنها کمتر از 100روز در کارخانه کار کرده‌اند و این سه سال را با بیکاری و مشکلات عدیده معیشتی به‌سر برده‌اند. آنان همگی با سابقه کار بالای 15سال اکنون بدون بیمه و حقوق و مزایای بازنشستگی به‌حال خود رها شده‌اند.
اغلب این کارگران سن بالای 50سال دارند و این سال‌ها در دوران نیمه‌تعطیلی و تعطیلی کارخانه در شرایط بد اقتصادی به‌سر می‌برند چرا که با توجه به سن آنان و البته بیماریهای جسمی بسیاری که ناشی از سال‌ها کار در کارخانه است، مورد توجه کارفرماها حتی به‌عنوان کارگر روزمزد نیز قرار نمی‌گیرند.

قم - بی‌توجهی به وضعیت حاد زندانیان در زندان مرکزی لنگرود
چهارشنبه 10شهریور95 بر اساس گزارشی از زندان مرکزی لنگرود قم مشکلات روحی روانی زندانیانی که حکم قصاص و اعدام دارند حاد می‌باشد. کمبود امکانات و فشردگی زندانیان نیز به این مشکلات ضریب مضاعف داده است. تنها در بند دو زندان مرکزی لنگرود قم ۲۵۰ زندانی جا داده شده‌اند. مشکلات روحی و روانی برخی از زندانیان اعدامی شدید و در شرایط نامناسب بهداشتی نیز به‌سر می‌برند. برخی هم دچار روان پریشی شدید شده و کنترلی روی رفتار خود ندارند. به‌رغم این وضعیت دژخیمان زندان هیچ‌گونه رسیدگی به وضعیت این زندانیان نمی‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/407dafaa-014e-45be-8b4a-77fefc593b79"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات