728 x 90

کارشناسان سازمان ملل: زمان در غزه در حال اتمام است و خواستار آتش‌بس برای جلوگیری از نسل‌کشی شدند

جنگ در غزه
جنگ در غزه

کمیساریا عالی حقوق‌بشر سازمان ملل روز ۱۱آبان طی بیانیه‌یی مطبوعاتی نوشت: کارشناسان سازمان ملل هشدار می‌دهند که زمان در غزه در حال اتمام است و خواستار آتش‌بس برای جلوگیری از نسل‌کشی شدند.

کارشناسان سازمان ملل امروز هشدار دادند که زمان برای جلوگیری از نسل‌کشی و فاجعه انسانی در غزه رو به پایان است و ناامیدی عمیق خود را از امتناع اسراییل از توقف طرح‌های تخریب نوار محاصره شده غزه ابراز کردند.

کارشناسان گفتند: ما متقاعد هستیم که مردم فلسطین در معرض خطر جدی نسل‌کشی هستند. الآن زمان دست به کار شدن است. متحدان اسراییل نیز مسئولیت دارند و باید از هم‌اکنون برای جلوگیری از اقدامات فاجعه‌بار آن اقدام کنند».

کارشناسان درباره حملات هوایی اسراییل علیه اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه از شب سه‌شنبه (۳۱ اکتبر) که بنا بر گزارشها صدها فلسطینی را کشته و زخمی کرده است، ابراز وحشت عمیق کردند و آن را نقض وقیحانه قوانین بین‌المللی خواندند.

حمله هوایی اسراییل به یک مجتمع مسکونی در کمپ آوارگان جبالیا، نقض وقیحانه قوانین بین‌المللی و جنایت جنگی است. به‌گفته کارشناسان، حمله به اردوگاهی که به غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان پناه می‌دهد، نقض کامل قوانین تناسب و تمایز بین رزمندگان و غیرنظامیان است...

کارشناسان از قطعنامه مجمع عمومی در مورد حمایت از غیرنظامیان و رعایت تعهدات حقوقی و بشردوستانه که توسط اکثریت قاطع کشورهای عضو در ۲۷ اکتبر تصویب شد، استقبال کردند.

آنها گفتند: «ما قطعنامه را با امید دریافت کردیم، اما اکنون نیاز به اقدام عملی است...

آنها با هشدار نسبت به نیاز شدید به غذا، آب، دارو، سوخت و لوازم ضروری و خطر خطرات سلامتی در غزه گفتند: «وضعیت در غزه به نقطه اوج فاجعه‌باری رسیده است»... .

کارشناسان سازمان ملل گفتند: «مردم فلسطین در غزه، به‌ویژه زنان، کودکان، افراد دارای معلولیت، جوانان و افراد مسن، دهه‌ها سختی و محرومیت را متحمل شده‌اند». ما از اسراییل و متحدانش می‌خواهیم که با آتش‌بس فوری موافقت کنند. زمان در حال تمام شدن است.

هفت گزارشگر ویژه این بیانیه را امضا کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/19340d89-d79e-4565-860a-c32e74d19872"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات