728 x 90

سوريه,دخالتهای ایران,

حضور نیروهای رژیم آخوندی در سوریه – مصاحبه اختصاصی

-

ملهم عکیدی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه در حلب
ملهم عکیدی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه در حلب
گزارشهایی از دخالتهای جنایتکارانه رژیم ولایت فقیه در سوریه و گفتگوی اختصاصی سیمای آزادی با یکی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه

 
ملهم عکیدی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه در حلب
 
ملهم عکیدی جانشین فرمانده یکی از گروه‌های ارتش آزاد سوریه در حلب در مورد حضور نیروهای رژیم آخوندی در سوریه، گفت:
از روز اول انقلاب سوریه، رژیم حاکم بر ایران به بشار اسد به‌طور همه‌جانبه و در تمام زمینه‌ها آشکارا کمک می‌کرد، چرا که آنها اعتقاد دارند بشار اسد نمایندهٴ آنها در حکومت سوریه است. پشتیبانی نظامی از سال 2013 علنی شد. وقتی نیروهای رژیم اسد شروع به فروپاشی کردند در آن زمان رژیم ایران شروع به گسیل نیروهای سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان فرقه‌گرا از عراق و لبنان و افغانستان کرد. شبه‌نظامیانی که مستقیماً به آن وابسته بودند و تلاش کرد با آنها بشار اسد را نجات دهد. تصفیه مذهبی و انتقام‌گیری فرقه‌یی از اهالی مناطقی که به آن وارد می‌شدند به‌صورت مستمر انجام می‌گرفت.

ملهم عکیدی درباره تلفات عوامل رژیم در نبردهای حلب، تصریح کرد:
تلفات شبه‌نظامیان و پاسداران برای همهٴ دنیا روشن و آشکار است، به‌خصوص در ماه‌های اخیر که شدت نبردها در شهر حلب افزایش پیدا کرد و به‌ویژه بعد از این‌که ارتش آزاد سوریه توانست محاصره مناطق شرقی شهر حلب را بشکند؛ بعد از آن رژیم اسد با کمک همین شبه‌نظامیان تلاش کرد هر آنچه را که در این نبردها طی ده روز از دست داده بود باز پس بگیرد که این مسأله باعث تلفات زیاد نیرو و مهمات آنها بصورت روزانه شد. چه بسا همین مسأله باعث شد (رژیم) ایران از عقب‌کشیدن نیروهایش از سوریه و اعزام نیروهای جایگزین تحت نام آنچه «ارتش شیعی» نامیده صحبت کند؛ همین نیرو عبارت است از شبه‌نظامیانی که به‌طور مستقیم به رژیم حاکم بر ایران وابسته‌اند.

ملهم عکیدی در پاسخ به سؤالی درباره استمرار انقلاب مردم سوریه، گفت:
این انقلاب قطعاً به یاری خدا پیروز خواهد شد. چون انقلابی است برخاسته از ارادهٴ مردم که به آزادی خود ایمان دارند و به سرزمین خود پایبند هستند. به همین دلیل هیچ نیرویی در جهان نمی‌تواند مردمی را از سرزمینشان بیرون کند، رزمنده سوری از خانه و سرزمینش در برابر اشغالگر فرقه‌گرا دفاع می‌کند. اشغالگری که مردم را سرکوب می‌کند.

ملهم عکیدی در پایان این مصاحبه پیامی به مقاومت مردم ایران فرستاد، و گفت:
صحبتی که با برادرانمان در مقاومت ایران دارم این است که امروز و هر روز در یک هدف مشترک هستیم و در سرنوشت همدیگر شریکیم. دشمن ما یکی است که همانا رژیم آخوندی حاکم بر ایران است و همچنین بشار اسد که نمایندهٴ رژیم حاکم بر ایران است. پیروزی ما در سوریه، پیروزی مقاومت ایران است و پیروزی مقاومت ایران، پیروزی تمام سوریها خواهد بود. به یاری خداوند بزرگ، سوریه از رژیم بشار اسد آزاد خواهد شد و ایران از رژیم فرقه‌گرای آخوندی آزاد خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4fb8e686-a869-423c-831c-ac8036a6d415"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات