728 x 90

بحران بى آبى,

آب آشامیدنی مشترک مردم کشاری در شهرستان سرباز با تمساحها

-

آب آشامیدنی مشترک مردم کشاری در شهرستان سرباز با تمساحها
آب آشامیدنی مشترک مردم کشاری در شهرستان سرباز با تمساحها
خبرگزاری حکومتی ایلنا به نبود آب آشامیدنی برای اهالی محروم روستای کشاری در شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان اعتراف کرد.

این منبع با عنوان مردم در "کشاری" و تمساح‌ها آب آشامیدنی‌شان را با هم قسمت می‌کنند ”به بی‌کفایتی رژیم آخوندی برای تأمین آب آشامیدنی مردم این منطقه اعتراف کرد و نوشت: «مردم روستای کشاری در شهرستان سرباز آب لوله‌کشی ندارند و مجبورند؛ آب مورد نیازشان را از برکه محل زندگی گاندوها (تمساح‌ها) تهیه کنند، این در حالی است که هم گاندوها و هم مردم از مشکل کم‌آبی در این مناطق به‌شدت رنج می‌برند» .

این منبع به ماجرای تأسف‌بار و تلخی اشاره کرد و افزود: «همه چیز از یک ماجرای تلخ آغاز شد، گاندو در تیرماه سال جاری در روستای کشاری شهرستان سرباز در سیستان و بلوچستان، یک کودک 10ساله را به درون آب کشید و سبب مرگ او شد. همین اتفاق باعث شد که توجه همه به روستای کشاری جلب شود، شاید برای میلیون‌ها پایتخت‌نشین و ساکنان کلانشهرها این خبر عجیب به نظر می‌رسید، چرا که شاید بیشتر مردم نمی‌دانستند هموطنانشان در این روستا آب آشامیدنی‌شان را از برکه‌هایی بر می‌دارند که محل زندگی تمساح‌ها است. … گاندوها و مردم در سیستان و بلوچستان آب را با هم قسمت می‌کنند، آبی که امروز نبودش هم در سیستان و بلوچستان، امان هر دویشان را بریده است. گاندوهای ایران امروز به‌شدت در معرض تهدید کم‌آبی قرار گرفته‌اند؛ چرا که کمبود آب در زیستگاهشان زندگی و تغذیه آنها را با مشکل مواجه کرده است و شاید می‌توان گفت که آب نقطه مشترک این تمساح با مردمی است که در نزدیکی او زندگی می‌کنند.

مردم روستای کشاری از داشتن آب لوله‌کشی محروم هستند و با گاندوها از یک برکه آب مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند و در این فصل گرما که بارندگی کم است، آب به حداقل خود می‌رسد و سبب نزدیک شدن هرچه بیشتر مردم و تمساح‌ها می‌شود و شاید به همین خاطر است که این کودک 10ساله جان خود را از دست می‌دهد، در حالی که پیش از این برخوردی میان گاندو و مردمی که آن را بسیار عزیز می‌دارند؛ پیش نیامده بود» .

سعید محمودی (مدیرکل حفاظت محیط زیست رژیم در استان سیستان و بلوچستان) که وعده تأمین آب مردم این روستا را داد در پاسخ به این سؤال که تا چه زمانی قرار است با تانکر به مردم این منطقه آب‌رسانی کنید؟ گفت: «تا ماه‌های آبان و آذر که فصل بارندگی شروع شود و آب‌های جاری دوباره به کمک مردم بیایند، البته به‌دنبال این هستیم که تا سال آینده با کمک آبفای استان لوله‌کشی در این روستا انجام شود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/345f7a42-8e56-490b-a611-f4ff979e0e52"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات