728 x 90

المپيك 2016 ريودوژانيرو,

رافائلا سیلوا؛ از زاغه‌نشینی تا مدال طلای جودوی المپیک؛ زاغه‌نشینان برزیلی به خیابانها ریختند

-

رافائلا سیلوا، جودوکار برزیلی
رافائلا سیلوا، جودوکار برزیلی
رافائلا سیلوا، جودوکار برزیلی که به مدال طلای المپیک 2016 دست یافت، در یکی از زاغه‌نشینهای فقیر ریودوژانیرو در برزیل بدنیا آمده و بزرگ شده است.

پس از پیروزی رافائلا، ساکنان منطقه ”شهر خدا“ به خیابانها ریختند و گفتند این مدال طلا متعلق به همه زاغه‌نشینها است. این پیروزی می‌تواند نگاهها را نسبت به این زاغه‌نشینها تغییر دهد. برای دوستان و همسایگان رافائلا سیلوا و همچنین برای ساکنان این زاغه‌نشین، موفقیت رافائلا ارزش زیادی دارد زیرا حمایت روحی از مردمی است که به‌ندرت اخبار خوش درباره آنها شنیده می‌شود. آثاری از باندهای جرم و جنایت و قاچاق مواد مخدر بر روی در و دیوار این منطقه به‌چشم می‌خورد.

لویز، پدر رافائلا، از پیروزی دخترش احساس غرور می‌کند و می‌گوید: ”مردم اینجا خوشحالند چون رافائلا سیلوا از کسی پنهان نکرده که اینجا بزرگ شده است. بعضی‌ها ریشه‌هایشان را پنهان می‌کنند اما او این کار را انجام نداده است. او در محله اعیان‌نشین ”بارا“ زندگی نمی‌کند. رافائلا اینجا زندگی می‌کند. همیشه می‌دانستم که او زادگاهش را از یاد نمی‌برد“.

رافائلا سیلوا پس از ناکامی‌اش در بازیهای المپیک ۲۰۱۲ در لندن، قصد داشت به‌خاطر توهین‌های ‌نژادپرستانه با جودو برای همیشه خداحافظی کند، اما امروز او نه‌تنها یک قهرمان ملی است، بلکه به مردم ”شهر خدا“ نشان داده که با وجود فقر و فلاکتی که گریبانشان را گرفته، می‌توانند به رویاهایشان جامه عمل بپوشانند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/33b3c709-ff32-49c3-a7d2-4a7ef028fa8e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات