728 x 90

اخبار کارگری,

عقب نشینی رژیم در مقابل کارگر به جان آمده پالایشگاه ستاره خلیج فارس

-

عقب نشینی رژیم در مقابل کارگر به جان آمده پالایشگاه ستاره خلیج فارس
عقب نشینی رژیم در مقابل کارگر به جان آمده پالایشگاه ستاره خلیج فارس
سرانجام رژیم آخوندی در مقابل کارگر به جان آمده پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس تسلیم شد و 4 ماه حقوق عقب‌افتاده او را پرداخت کرد.

وی صبح روز چهارشنبه 13 مرداد، در اعتراض به پرداخت نشدن چهار ماه حقوق عقب‌افتاده خود، بالای یک سطح مرتفع رفته و اعلام کرده بود که می‌خواهد از فرط استیصال اقدام به خودکشی کند. از قرار معلوم، پس از چندین ساعت با وعده مدیران شرکت و کارگزاران رژیم، کارگر معترض از سطح مرتفع پایین می‌آید و همان روز چهار ماه حقوق عقب‌افتاده او، پرداخت می‌شود. این درحالیست که بیش از هزار کارگر پیمانکاری این پالایشگاه 4 ماه است به آنها حقوق پرداخت نشده است.

کارگران ستاره خلیج فارس می‌گویند از ادامه کار این کارگر، اطمینانی در دست نیست و ممکن است این تسویه‌حساب به‌معنای خاتمه کار این کارگر در پالایشگاه باشد. به گفته این کارگران، پیش از این نیز در سال گذشته موردی مشابه در همین پالایشگاه اتفاق افتاده است و مدیران شرکتهای پیمانکاری، پس از تسویه‌حساب با کارگری که قصد خودکشی داشته، او را اخراج کرده‌اند.

پیش از این یکی از کارگزاران رژیم اعتراف کرده بود خودکشیها در ملأعام نشانه اعتراض است. ملکوتی رئیس انجمن علمی پیشگیری از خودکشی، روز دوشنبه 20 اردیبهشت در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی ایلنا به این مسأله اذعان کرد و گفت: «وقتی فرد در اماکن پرتردد و شلوغ هم‌چون پل یا مترو خودکشی می‌کند؛ علاوه بر این‌که عوامل خطر در این اقدام وی سهیم است؛ جنبه اعتراضی نیز یافته است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f54afc1b-c647-43bb-bd47-bd6d07efe139"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات