728 x 90

فاکس نیوز: برخی از مردم به‌رغم سرکوب، مرگ رئیسی جلاد تهران را جشن می‌گیرند

جشن و شادی مردم ایران بعد از هلاکت ابراهیم رئیسی
جشن و شادی مردم ایران بعد از هلاکت ابراهیم رئیسی

سایت فاکس نیوز روز سه‌شنبه اول خردادماه در خبری از واکنش‌های مردم ایران در اثر سقوط بالگرد رئیسی و کشته شدن او و وزیر خارجه و همراهان نوشت: برخی از مردم به‌رغم [سرکوب و] ظلم و ستم رژیم، مرگ رئیسی جلاد تهران را در خیابان‌ها جشن می‌گیرند.

این کلیپ ویدیویی آتش بازی، شیرینی و هلهله شادی به‌مناسبت مرگ رئیس‌جمهور ایران را نشان می‌دهد.

در فیلمی که مخالفان رژیم در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، آتش‌بازی در شب راه انداخته می‌شود و یک زن شیرینی می‌دهد و صدای چند نفر در حال هلهله و شادی شنیده می‌شود.

علی صفوی، یکی از اعضای کمیته امور خارجی شورای ملی مقاومت ایران (پارلمان در تبعید ایران) گفت: این تظاهراتها "نشانگر روزنه‌ای از امید برای آینده‌ای فارغ از سرکوب وحشیانه‌ای است که رئیسی مظهر آن بود."

صفوی گفت: «این واکنش‌ها نشان‌دهنده انزجار و انزجار عمیقی است که مردم ایران نسبت به رئیسی داشتند، مردی که میراثش با تاریک‌ترین فصل‌های تاریخ معاصر ایران پیوند ناگسستنی دارد.

 

صفوی گفت: «نقش مستقیم او در کشتار ۱۹۸۸، خاطره‌ای عمیقاً دردناک برای خانواده‌های بی‌شماری باقی مانده است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، دادستانها به مردم نسبت به نشان دادن هر گونه نشانه آشکار در مورد جشن مرگ رئیسی هشدار دادند و از زمان سقوط بالگرد، حضور سنگین نیروهای امنیتی در خیابانهای تهران مشاهده شده است.

نمایش حمایت از رژیم در تهران، فعالان حقوق‌بشر و رهبران اپوزیسیون ایران را ناامید کرد.

صفوی گفت: مایه تأسف است که برخی از دولتهای غربی برای درگذشت رئیسی ابراز تأسف کرده‌اند. این‌گونه اقدامات نه تنها توهین شدید به مردم ایران، بلکه خیانت به ارزشهای عدالت و حقوق‌بشر است.

دولتهای غربی به جای سوگواری برای مرگ یک شخصیت منفور و عامل کشتار جمعی، باید در همبستگی در کنار مردم ایران بایستند.

آنها باید بی‌چون و چرا از عدالتخواهی حمایت کنند و اطمینان حاصل کنند که رهبران باقیمانده رژیم، از جمله خامنه‌ای ولی‌فقیه، برای جنایات علیه بشریت و اقدامات نسل‌کشی خودشان در چهار دهه گذشته پاسخگو خواهند بود و مورد حسابرسی قرار خواهند گرفت.

اکنون زمان مماشات یا اقدامات دیپلماتیک با رژیمی نیست که به‌طور مداوم مردم خودش را سرکوب کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a118b25-2055-4316-a47e-4bb745755029"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات