728 x 90

اخبار اعتراضى,

صدها کارگر پتروشیمی پردیس در سومین روز اعتراض خود

-

کارگران پتروشیمی پردیس در سومین روز اعتراض خود
کارگران پتروشیمی پردیس در سومین روز اعتراض خود
بیش از 900 نفراز کارگران قرارداد رسمی پتروشیمی پردیس، از روز دوشنبه 27 تیرماه تا کنون در اعتراض به تغییر ناعادلانه زمان شیفتهای کاری، با تحریم وعده‌های غذایی که توسط کارفرما توزیع می‌شود، دست به اعتراض زده‌اند.

این کارگران دلیل اعتراض خود را تغییرات نوبتهای کاری اشان از صورت هفتگی (یک هفته روز کار، یک هفته شب‌کار و یک هفته استراحت) به وضعیت 8ساعت کار روزانه (7 بامداد تا ۱۵:۰۰ - شیفت یک، ۱۵:۰۰ تا ۲۳:۰۰- شیفت دو و از ۲۳:۰۰ تا 7 بامداد - شیفت سه) که گفته می‌شود به دستور مدیرعامل جدید و رئیس مجتمع پتروشیمی پردیس از ابتدای مرداد سال جاری برای پرسنل تعمیرات، ایمنی، آتش‌نشانی و خدمات فنی اجرایی خواهد شد اعلام کرده‌اند.

به گفته کارگران شرکت کننده در این اعتراض، ”کارگرانی که در شیفت سه قرار دارند بیش از همه به این موضوع معترضند چرا که به گفته آنان استراحت‌گاههای خانوادگی آنان در شهر جم قرار دارد و آنان باید مسیری 30 تا 45 دقیقه‌ای را در جاده‌ای پر پیچ و خم و خطرناک که هر ساله حوادث رانندگی آن جان بسیاری از همکارانشان را گرفته سپری کنند تا به محل کار خود با استرس و نگرانی برسند“.

در همین حال کارگران با اشاره به کاهش مزد دریافتی‌یشان به‌دنبال تغییر شیفت کاری، حضور اندک کارگران در کنار خانوادهایشان و اسکان اجباری آنان در منطقه و متعاقب آن بالا رفتن هزینه‌های اجاره (رهن یک آپارتمان معمولی در شهر جم 60 میلیون تومان) که توسط کارگزاران رژیم برای چپاول و استثمار بیشتر آنان اجرا می‌شود خواهان توقف سریع این قوانین ضدکارگری شدند.

خاطر نشان می‌شود که مدتی پیش نیز کارگران زحمتکش این واحد پتروشیمی به‌خاطر کاهش سهام 10 هزار سهمنی خود به 3 هزار سهم دست به اعتراض زده بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65790ee2-a134-42b9-86cc-0da96d1c8b5e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات