728 x 90

,اخبار حوادث,

به احترام قربانیان حملات استانبول پرچمهای اعضای ناتو به‌حالت نیمه افراشته درآمد

-

ناتو
ناتو
به دنبال حمله تروریستی در استانبول پرچمهای کشورهای عضو در برابر ساختمان پیمان دفاعی ناتو در بروکسل تا نیمه به پایین کشیده شد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو به‌دنبال حمله استانبول طی بیانیه‌یی از طریق سایت اجتماعی این حمله تروریستی را محکوم کرده و دستور داد پرچمهای اعضای ناتو در بروکسل به‌حالت نیمه افراشته درآید..

از سوی دیگر شهرداری بروکسل در ساختمان شهرداری که اکثراً ترک نشین است، در کنار پرچم بلژیک پرچم ترکیه را نیز نصب کرد.

بنا‌ به خبر دیگری افاکان آلا وزیر کشور ترکیه اعلام داشت: در حمله تروریستی در فرودگاه آتاتورک استانبول 44 نفر کشته شده و 92 تن نیز در بیمارستان تحت مداوا قرار دارند.

افاکان آلا طی سخنانی در مجلس ملی ترکیه در رابطه با حوادث تروریستی و در رأس، حمله تروریستی در فرودگاه آتاتورک استانبول اطلاعاتی در اختیار اعضای مجلس قرار داد.

آلا چنین گفت: تا کنون 13نفر از جمله 9 شهروند ترکیه و 4 تبعه خارجی در این زمینه بازداشت شدند، هویت سه عامل انتحاری مشخص شد؛ تعداد کشته شدگان در این حمله 43 نفر بود که سه تن از آنان عاملان انتحاری بودند. هم‌اکنون 94 مجروح در بیمارستان بستری هستند. 19نفر از کشته شدگان این حمله تبعه خارجی بودند.

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: در ارتباط با سازمان تروریستی داعش تا کنون 5 هزار و 310 نفر تحت نظر قرار گرفتند. از این عده یکهزار و 654 نفر دستگیر شدند. تنها در سال 2016 یکهزار و 654 نفر تحت نظر گرفته شده که از این عده 791 نفر تبعه خارجی بودند. از این تعداد نیز 663 نفر دستگیر شدند. 371نفر از دستگیر شده گان تبعه خارجی هستند.

بموجب اطلاعات دریافتی از منابع دادستانی، یکی از انتحاریها شهروند روسی داغستانی تبار، دومی قرقیز و سومی نیز ازبک بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3b9cfca6-27e1-4403-94da-30ff12093ec6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات