728 x 90

كولبران كرد,

قتل یک کولبر در مرز ارومیه

-

کولبران کرد
کولبران کرد
مأموران جنایتکار نیروی انتظامی با شلیک مستقیم، یک کولبر جوان را در مرز ”سرو“ ارومیه را به قتل رساندند. وی که عزت تارامن معرفی شده، اهل روستای فیروزان در منطقه مرزی سرو ارومیه بود که بدون هشدار مأموران به گلوله بسته شد و متأسفانه جان باخت.

کولبران به‌خاطر فقر و بیکاری ناچارا برای تأمین معاش خود و خانواده اشان به‌کار طاقت‌ فرسای کولبری روی می‌آورند و مستمر در معرض مرگ توسط پاسداران جنایتکار هستند.

لازم به یادآوری است که در گذشته نیز احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل‌متحد در رابطه با نقض حقوق‌بشر، رژیم ایران را به ”کشتار سیستماتیک“ کولبران و افراد کاسبکار محکوم کرده است.

بیشتر بخوانید:
کاسبکاران خشمگین ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه اعتراض کردند و جاده را بستند
عده زیادی از کولبران و کسبه‌ ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه صبح روز شنبه 11اردیبهشت 95جاده‌ ارتباطی این شهر با مرز شیخ‌صله را بستند و خواستار بازگشایی همیشگی این مرز شدند.
اعتراض شهروندان کرد در سه‌راهی «هوز علی» به‌دنبال وعدهٴ کارگزاران رژیم در شهرستان ثلاث‌باباجانی مبنی بر بازگشایی مرز کولبری صورت گرفت.
لازم به یادآوری است، اعتراض کسبه ثلاث باباجانی چند روز پس از تحصن بازاریان سردشت، بانه، سقز پیرانشهر و مریوان صورت می‌گیرد که به بازگشایی موقت معابر کولبری منجر شد.
به دنبال بسته شدن معابر مرزی توسط رژیم آخوندی، کولبران و کاسبکاران مرزی کردستان از تصمیم رژیم متضرر گردیده و بسیاری از آنان به شغل‌های دیگری نظیر فروش گیاهان خوراکی و یا مهاجرت به دیگر شهرهای مرکز روی آورده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/851a9023-197e-411c-ab1d-17da456445c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات