728 x 90

-

صنعت نفت ایران، دوباره ملی شود

-

صنعت نفت
صنعت نفت
یادش به خیر! دکتر محمد مصدق قهرمان مبارزه با وطن‌فروشان وخائنانی که نفت و صنعت نفت متعلق به مردم ایران را به ثمن بخس به ایادی استعمار می‌فروختند تا با کسب درآمد از این غارتگری اموال خلق درزنجیر ستم و استبداد، دیوارهای زندانها و شکنجه‌گاها را قطورتر سازند.

اما اکنون پس از شش دهه از ملی شدن صنعت نفت، رژیم فاشیزم مذهبی حاکم بر ایران، دستاوردهای مصدق کبیر و جان فشانیهای خلق قهرمان ایران را به تاراج داده است تا با پول آن به سرکوب هرچه بیشتر در داخل میهن و صدور بنیادگرایی و تروریسم درخاورمیانه و دیگر نقاط جهان بپردازد و در این میان هم عوامل و مهره‌های ریز و درشت پاسداران و بیت خلیفه و کارگزاران غالب و مغلوب، بنا‌ به دوری و نزدیکی خود به رأس حاکمیت در این غارت و چپاول سهم خود را ببرند!

تاچندی پیش بسیاری تصور می‌کردند که فروش نفت همیشه در انحصار شرکت ملی نفت بوده است و هیچ کس نمی‌تواند وارد این کار شود اما آخوندها و پاسداران، همه مرزهای به ظاهر غیرقابل عبور را درنوردیدند. در ماجرای نفت فروشی بابک زنجانی، ناچار دست تعداد دیگری از عوامل رژیم نیز رو شد و بنیاد تعاون نیروی انتظامی از دزدهای سرگردنه چهره‌اش نمایانتر شد. بنا بر اخباری که در سال ۹۳ از وزارت نفت به بیرون درز کرد، نیروی انتظامی دو محموله نفتی را که در ســال ۱۳۹۱ از شــرکت نفت دریافت کرده بود با قیمتــی معادل ۱۷۰ میلیون دار به فروش رساند اما هم‌چنان پول آن را به شرکت ملی نفت واریز نکرده بود (مصاحبه جهانگیری معاون آخوند روحانی ۲۲/۱/۹۵) احمدی مقدم، سرکرده نیروی انتظامی، بهمن ماه سال ۹۲ در این باره گفته بود که دولت پیشین در ازای جبران کسری بودجــه این ارگان، محموله نفتی بــه آن تحویل داده و این اقدام نیز پیشنهاد شخص احمدی‌نژاد، رئیس دولت پیشین، بوده است. مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران هم در این رابطه گفته بود: «در دولت قبل قرار بود برخی نهادها نفت خام بفروشــند! “

معلوم شده است که رژیم برای دور زدن تحریمهایی که ”ورق پاره‌ای بیش نبودند“ ازمسیر شرکت نیکو (یکی از شرکتهای پوششی رژیم) نفت را به زنجانی می‌داده است تا در بازار بفروشد و پولش را برگرداند و در این وسط حق‌العمل کاری خود را بردارد! اما دزد به دزد می‌زند و بوی سیاه نفت دزدی‌اش همه جا را می‌گیرد. اما این دزدیها، وقاحت را از حد می‌گذراند:
”رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با عنایت به برخورد خوبی که با بقیه دزدها می‌شود گفت: ”با بابک زنجانی برخورد خوبی نشد! “

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، گاز و پتروشیمی اضافه کرد: ”اشتباه بابک زنجانی بزرگ‌نمایی خود بود که باعث شد مردم علیه او جری شوند“. وی گفت: بخش خصوصی توانست 27 درصد صادرات نفت خام و فرآورده‌های نفتی را برعهده بگیرد

خسروجردی یادآور شد: ”در حال حاضر 50 تا 60 شرکت در دنیا وجود دارد که کارهایی را که دولت ایران نمی‌تواند آن را در شرایط تحریم انجام دهد برعهده می‌گیرند“.

وی در مورد رضا ضراب نیز گفت: ”این فرد عضو اتحادیه نیست اما پیش از آن که این فرد متهم شود باید بررسی شود که آیا این فرد به کشور خدمت کرده است یا خیانت“.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، گاز و پتروشیمی در پاسخ به این سؤال که در این صورت بخش خصوصی حکم دلال را پیدا خواهد کرد، گفت: ”در واقع بخش خصوصی مکمل وزارت نفت برای فروش نفت خواهد بود… در مقابل انجام چنین کاری خواهان دریافت دستمزد یک درصدی از درآمد فروش نفت هستیم. !... (خبرآنلاین- 15 دی 1392)

تاراج نفت توسط سپاه و شرکا
در اعترافهای که روزنامه حکومتی شرق در مورد بابک زنجانی نوشته، نقش سپاه یکبار دیگر در دلالیهای غارتگرانه نفتی برجسته می‌شود. شرق می‌نویسد:
“بیش از ۲۷ مــاه از بازداشــت بابک زنجانی می‌گذرد. دادگاه رســیدگی به اتهامات او و دو متهم دیگر برگزار شــد و هر ســه متهم به اعدام محکوم شــده‌اند. اما در این مدت، نه ریالی از مبلغ بدهی او به خزانه بازگشــت و نه حتی مقداری از ابهام ماجرا کاسته شــد. پس از بازداشــت زنجانی، بیژن زنگنه، وزیر نفت گفته بود او بــه هر ایرانی حدود ۱۱۰ هزار تومان بدهکار است. از ســوی دیگر، بعد از ماهها یا شــاید ســالها یکی از افرادی که نامــش در جریان دادگاه فســاد نفتی بارها به میان آمد، از روشهای دور زدن تحریم در زمان خود گفت و از آن دفاع کرد. محمود بهمنی رئیس وقت بانک مرکزی پاسدار احمدی‌نژاد یکی از مسئولانی اســت که مصوبه تأیید بابک زنجانی را امضا کرده اســت. بهمنی با اشاره به آن دوران گفته است: «نمی شود همه چیز را به مردم گفت. در دوران تحریم همه چیز محرمانه و سری است. ما اگر بگوییم چگونه اقدام کردیم همه آنها هم گرفتار می‌شوند. مشخص نیست بهمنی از چه محرمانه‌هایی ســخن می‌گویــد، اما آنچه تــا به امــروز از دور زدن تحریــم مشــخص شــده تنها به پرونده فســاد نفتی و... گره می‌خورد. در دومین جلسه دادگاه فساد نفتی، نماینده دادستان در قرائت کیفرخواســت متهم فساد نفتی گفت: «پس از آنکــه زنجانــی به «س.ج.س» متصل می‌شــود، این فــرد موضــوع را با وزیــر نفت وقــت در میان می‌گــذارد و او بابک را تأییــد می‌کند. مصوبه هفتم تیر ۹۱ با امضای حســینی، وزیــر اقتصاد، غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رســتم قاسمی، وزیر نفت و محمود بهمنی، رئیــس کل بانک مرکزی در دولت دهم و واریز ۱٤، ٥درصد منابع ارزی حاصل از فروش نفت به حســاب بانک «FIIB» سکوی پرتاب زنجانی شد». شاید به همین دلیل است که بهمنی از دور زدن تحریمها در زمــان خود دفــاع می‌کند و حتی بــه آن می‌بالد!... . و این هم اعترافی اســت که، جهانگیری، معاون آخوند روحانی آن را بیان کرد: هیچ نهادی که از وزارت نفــت، نفت گرفت تا بفروشــد حتی یک دلار پول آن را به دولت برنگرداند! حتی تعاونی‌های سپاه هم هنوز پول نفتی را که گرفته‌اند برنگردانده‌اند! ضمن این‌که شرکت نفت، به شرکتهای زیرمجموعه خود یا قرارگاهها و جاهایی که از شرکت نفت طلب داشتند، محموله‌های میعانات گازی می‌داد که به جای طلب، در بازار معامله کنند. پول بعضی از این محموله‌ها هم برنگشت! از جهانگیری سؤال می‌شود در دادگاه بابک زنجانی، وکیل وزارت نفت گفته بود افراد زیادی نفت گرفتند تا بفروشند اما فقط بابک زنجانی پول را برنگردانده است، به نظر شما این مسأله بر این دلالت ندارد که شرکت نفت به افراد و نهادهای بیشتری نفت می‌داده تا بفروشند؟ او پاسخ می‌دهد: احتمالاً این محموله‌ها میعانات بوده است! “ (روزنامه حکومتی شرق۲۲/۱/۹۵)

پرسش آخری که از معاون آخوند روحانی می‌کنند این است: این امکان هست که افراد و نهادهایی در کار خرید نفت بوده باشند اما هنوز علنی نشده باشد؟ هیچ چیزی در ایران برای مدت طولانی جزء اسرار باقی نمی‌ماند!

آری، هیچ اسراری ازخیانت و جنایت و دزدی وچپاول و قتل‌عام و کشتار فرزندان مردم ایران، پنهان نمی‌ماند و روزی که این رژیم و همه کارگزاران آن به دادگاه ذیصلاحی کشانده شوند اسناد وشواهد معتبر، عمق و گستره این تبهکاریها را روشن خواهد کرد و صنعت نفت ایران نیز دوباره ملی خواهد شد! یاد مصدق کبیر و فرزندان حقیقی او که در این راه جان دادند گرامی باد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/044ac061-296f-48a4-ae15-7cbfff2e943e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات