728 x 90

جام زهر اتمى,اختلافات سیاسی در ایران,

اعتراف رفسنجانی به شکست برجام

-

نمایندگان آمریکا در مذاکرات هسته‌ای در وین
نمایندگان آمریکا در مذاکرات هسته‌ای در وین
رفسنجانی روز 28فروردین 95 در دیدار با هیأتی از مقامهای آلمانی با نگرانی گفت:
«برجام می‌توانست عقب‌ماندگی‌های روابط ایران و کشورهای پیشرفته را جبران کند، اما بدعهدیهای بعضی از طرفهای مذاکره، انجام تعهدات را با کندی مواجه کرده است».

یک سایت باند خامنه‌ای به نام جام نیوز با عنوان «آقای هاشمی؛ اعتراف دیرهنگام‌تان مایه تأسف است!» نوشت:
اظهارات هاشمی در خصوص بدعهدی طرف‌ مقابل در اجرای برجام بعد از سخنان ولی الله سیف، به‌عنوان دومین و بزرگترین اعتراف به شکست برجام بر اثر بدعهدیهای آمریکا، در بین دولت و حامیان آن بی‌نظیر بوده است.

هاشمی رفسنجانی در دیدارهای نوروزی خود در تاریخ 17 فروردین و در کمتر از ده روز پیش، گفته بود: «مایه تأسف است که بعضی‌ها در داخل برای تخریب دستاوردهای برجام تلاش می‌کنند و منافع باندی و جناحی را بر مصالح ملی و نظام ترجیح می‌دهند».

همچنین وی در این دیدار نوروزی تشکیک در عادی بودن روابط بانکی ایران با اروپا تأسف‌بار خوانده و گفته است: «با این‌که بانک مرکزی خبرنگاران را برای دیدن باز بودن سوئیفت دعوت کرد، باز هم بعضی‌ها شبهه می‌کنند، که البته کاملاً معلوم است برای چه، چنین کارهایی را می‌کنند».

هاشمی رفسنجانی در حالی از باز بودن سوئیفت ها سخن گفته است که ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی رژیم که برای شرکت در اجلاس سالیه بانک جهانی راهی آمریکا شده بود ابتدا پشت درهای بسته با وزیر خزانه‌داری آمریکا دیدار کرد و سپس به شورای روابط خارجی آمریکا آمد و سخنانی را به زبان آورد که هیچ کس در تهران انتظار شنیدن آنها را نداشت. وی رسماً اعلام کرد «آن چیزی که از برجام انتظار داشته تا کنون محقق نشده و آمریکا هنوز با وجود گذشت سه ماه از اجرای برجام اجازه دسترسی به سیستم مالی خود را به بانکهای ایرانی نمی‌دهد

سایت باند خامنه‌ای افزود: «حال سؤال اینجاست هاشمی رفسنجانی که امروز به بدعهدی طرفهای مقابل در اجرای برجام تأکید دارد، خود را در زمره منتقدان برجام می‌داند که آنان را با القابی چون ’افراطی’، ’منفعت طلب حزبی’، ’همنوا با اسرائیل’ متهم کرده است؟

از ایشان باید پرسید که آیا ’سایه جنگ، تهدید و تحریم’ که به واسطه برجام از کشور دور شده، آیا با بدعهدی طرفهای مقابل، باز خواهد گشت؟ و یا باید به جای پاسخگویی به سؤالات بالا، از پدر محکوم مالی و امنیتی منتظر اعترافها بعدی باشیم.

اعتراف‌های تلخ و دیرهنگام در خصوص مسائلی چون: ’سوئیفتهای بانکی’، ’غیرقابل اعتماد بودن آمریکا’، ’ردصلاحیت شدگان در انتخابات اخیر’، ’روابط دیپلوماتیک با عربستان’، ’جنگ، تهدید و تحریم’ و.»...

آخوند احمد سالک: در پسا برجام هم ما را تحریم می‌کنند
آخوند احمد سالک عضو مجلس ارتجاع با نگرانی گفت: ”آمریکایی‌ها نه تنها به تعهداتشان در برجام عمل نمی‌کنند بلکه در پسابرجام شاهد هستیم که به بهانه‌های مختلف ما را تحریم می‌کنند“.
وی با حمله به آخوند حسن روحانی گفت: ”دولت و همه مسئولان باید طبق تبیین سیاستهای مقام معظم رهبری عمل کنند لذا، هرجا که طرف مقابل برجام را نقض کرد دولت باید با اقدام و عمل پاسخگو باشد اما تا کنون شاهد اقدام و عمل متناسبی از سوی دولت در مقابل نقض عهدهای آمریکایی‌ها نبوده‌ایم“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1408715-79a8-4843-950e-ca9af05e7d4e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات