728 x 90

فروغ جاويدان,

عضو مذاکره‌کننده رژیم برای آتش بس: تلکس حمله مجاهدین که به ما رسید ما شوکه شدیم

-

عملیات کبیر فروغ جاویدان - آرشیو
عملیات کبیر فروغ جاویدان - آرشیو
3فروردین 95 - سایت نیروی تروریستی قدس اظهارات کارگزار حکومتی عباس ملکی عضو تیم مذاکره‌کننده رژیم و نفر همراه علی اکبر ولایتی در مذاکرات آتش‌بس را درج کرده است. این اظهارات مربوط به لحظاتی است که در جریان مذاکره ولایتی با دبیرکل وقت سازمان ملل، خبر عملیات کبیر فروغ جاویدان به کارگزار رژیم رسیده است و وحشت از سرنگونی تعادل وی را به هم زده است. وحشتی که تا امروز ادامه دارد.
این کارگزار حکومتی از جمله گفته است: من به یاد دارم که جلسهٔ دوجانبه‌یی را با آقای دوکوئیار تشکیل داده بودیم و در نخستین دقایق آن جلسه، تلکس حمله مجاهدین و عراق به ما رسید. ما وقتی این خبر را شنیدم بسیار شوکه شدیم.
نخستین نکته‌یی که به ذهن همه ما رسید آن بود که نکند رو دست خورده باشیم و خون شهدا هدر رفته باشد وقتی امام قطعنامه را پذیرفتند و مذاکرات شروع شد، بسیاری از نیروهای داوطلب از جبهه برگشتند و جبهه خلوت‌تر شد. ما فکر می‌کردیم عراق با این مذاکرات حیله کرده است و این‌گونه قصد داشته تا جبهه‌ها را از رزمنده‌ها خالی کند.
با این‌حال وقتی خبر رسید آقای ولایتی استرس عجیبی پیدا کرد من به یاد دارم ایشان به من گفتند که سیگار داری؟ این در حالی بود که ایشان سالها من را می‌شناختند و می‌دانستند که من سیگاری نیستم، ایشان هم سیگاری نیستند به‌هرحال سیگاری پیدا کردیم و به ایشان دادیم و به‌خاطر خروج از شوک و کنترل حرکات دست خودشان، آقای ولایتی سیگار کشیدند.
تصورشان بر این بود که حداقل با کشیدن سیگار تمرکز بیشتر پیدا می‌کنند. با این‌حال، وقتی‌که کمی حالشان عادی شد به دبیرکل گفتند مجاهدین با حمایت عراق از غرب و عراق از جنوب به ایران حمله کرده‌اند و فکر می‌کنیم این کار مذاکرات را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac17dbee-5759-4ebf-be86-ee5b6b7d292f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات