728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,كمپ ليبرتى,

فراخوان شماری از پارلمانترهای عراقی برای تضمین حفاظت و حقوق ساکنان لیبرتی

-

 -
-
خالد المفرجی رئیس کمسیون اقالیم و استانها در پارلمان عراق:
 
 
 خالد المفرجی رئیس کمسیون اقالیم و استانها در پارلمان عراق از دولت این کشور و از سازمان ملل‌متحد خواست که به مسئولیت‌شان در تأمین حفاظت ساکنان کمپ لیبرتی عمل کنند. وی با اشاره به توطئه‌های رژیم آخوندی علیه مجاهدان اشرفی گفت: ما نه تنها می‌گوییم که پرونده نقض حقوق ساکنان لیبرتی، ناشی از دخالتهای خارجی در امور عراق است، بلکه علاوه بر آن می‌گوییم این دولت عراق است که مسئول تأمین حفاظت ساکنان کمپ است.

خالد المفرجی همچنین گفت: در مورد ساکنان لیبرتی نقض قوانین زیادی صورت گرفته است و دولت عراق و سازمان ملل و اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا در این کار تقصیر دارند. لذا ما هشدار می‌دهیم که دولت عراق و سازمان ملل و طرفهای تصمیم‌گیرنده جامعه جهانی باید به فوریت برای مقابله با توطئه‌ها و خطراتی که متوجه ساکنان لیبرتی است، اقدام کنند.

رعد الدهلکی پارلمانتر از اتحاد نیروهای عراقی:
 
 
رعد الدهلکی پارلمانتر از اتحاد نیروهای عراقی؛ فراکسیون نیروهای سنی در پارلمان عراق و رئیس کمسیون کوچ داده شدگان و مهاجرین از دولت عراق خواست با ساکنان کمپ لیبرتی؛ اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران به شیوه انسانی رفتار کند. دهلکی گفت: ”کمپ لیبرتی شاهد حملات موشکی بوده و حفاظت از آن مسئولیت دولت عراق است “. وی اضافه کرد ”پناهندگان در این کمپ به‌دلیل حضورشان در خاک عراق باید در برابر حملاتی که ممکن است باعث خسارات جانی و مادی برای آنها شود، حفاظت شوند و علاوه بر ضرورت تأمین الزامات حفاظتی، رفتار با آنها باید رفتاری انسانی باشد“.

احمد السلمانی پارلمانتر از فراکسیون متحدون:
 
 
احمد السلمانی پارلمانتر از فراکسیون متحدون خواستار تأمین حفاظت لیبرتی و محاکمه کسانی شد که ساکنان را در معرض خطر قرار می‌دهند. السلمانی تأکید کرد: ”ساکنان کمپ لیبرتی مطابق قوانین بین‌المللی افراد حفاظت‌شده هستند و بایستی در برابر هر گونه خطری که آنها را تهدید می‌کند حفاظت شوند. آنچه که در مورد خطرات و تهدیدها علیه ساکنان می‌شنویم مطلقاً غیرقابل‌قبول است و تهاجمات موشکی علیه آنها مصداق جنایت علیه بشریت بوده و مرتکبان آن باید در معرض محاکمه قرار بگیرند“.

بنگین شوکت پارلمانتر از ائتلاف کردستانی:
 
 
بنگین شوکت پارلمانتر از ائتلاف کردستانی همبستگی خود را با ساکنان لیبرتی ابراز کرد و با محکوم کردن فشارها و تهدیدات و حملات علیه آنان گفت: ”ما نمی‌توانیم با ساکنان لیبرتی و یا هر پناهنده دیگر که حقوقش نقض می‌شود اظهار همبستگی نکنیم“. وی افزود: ”ما از سازمان ملل و جامعه جهانی و سازمانهای بشر دوست و همه طرفهای ذیربط می‌خواهیم که با هر شیوه ممکن برای پایان یافتن مشکلات لیبرتی به یاری آنان بشتابند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0fddba19-2ef9-47d4-9505-814bbe340b9f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات