728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی ۶اسفند ۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
در روز پنجشنبه 6اسفند اگر‌چه ظاهر عنوانهای صفحات اول روزنامه‌های حکومتی به دریوزگی رأی در پای صندوقهای نمایش انتخابات اختصاص یافته است، اما رویارویی با اظهارات خامنه‌ای در سایر عنوانها موج می‌زند:


آرمان: اشرفی اصفهانی: ماجرای جریان انگلیسی نخ نما شده است

آرمان: رأی دهید تا جلیلیها ساکن پاستور نشوند؛ فردا کابوس دلواپسان 96

ابرار: رهبر انقلاب: ملت نه مجلس دولتی خواهد نه ضددولتی

آفتاب یزد: سعید لیلاز: مجلسی نمی‌خواهیم که برای تبرک ته مانده لیوان رئیس‌جمهور را سر بکشد

آفتاب یزد: سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی: تکرار ادبیات «تندرو-میانه‌رو» هدف دشمن را تأمین می‌کند

آفتاب یزد: رئیس‌جمهور: برخی به‌دنبال بزرگ کردم استعمار پیر هستند



در روزنامه‌های باند رفسنجانی و حسن روحانی به اظهارات روز قبل خامنه‌ای در مورد «انگلیس» پاسخ داده‌اند و با تکرار واژه‌هایی مثل «تندروها» که خامنه‌ای از گفتنشان پرهیز داده بود اوجگیری جنگ قدرت و گسترش دامنهٴ بحران در رأس نظام  را بارز تر کرده اند:

آرمان: محمد اشرفی اصفهانی: این یک ادعا و طنز تلخی است که جریانهای سیاسی داخل کشور تلاش کنند مدل‌های شبکه‌های غربی و به‌ویژه بی‌بی سی را در کشور اجرا کنند. کسانی که چنین مسائلی را مطرح می‌کنند به فهم و شعور ملت ایران و مسئولان نظام توهین می‌کنند. به نظر من «کف گیر تندروها به ته دیگ رسیده»

آرمان: آنهایی که انگلستان را بر سراپرده قدرت می‌نشانند و جایگاهش را آن اندازه بالا می‌برند که می‌تواند هنوز هم در جغرافیای ایران و دیگر جغرافیای جهان تعیین‌تکلیف کند نباید این نکته را فراموش کنند... با نسبت دادن انگلستان به دیگران بر آن هستند که زمینه‌پرور ایجاد فضای منفی برای رقبا شوند، آیا به این نکته اندیشیده‌اند که با این‌گونه بیانها به نوعی به بزرگنمایی قدرت انگلستان در صحنه بین‌المللی می‌پردازند و اینگونه القا می‌نمایند که دولت انگلستان برای انتخابات در ایران لیست تعیین می‌کند؟


برخی روزنامه‌های باند رفسنجانی اتهامات وایستگی از طرف باند خامنه‌ای را «مهندسی معکوس» آنان و شرکایشان توصیف کرده‌اند:


آرمان: محمد هاشمی: باید دانست که بر اساس تحلیل‌ها و گفته‌های خود این افراد اگر هم بی‌بی‌سی یا انگلیس نام افراد یا گروه‌هایی انتخاباتی را برده و یا در ظاهر از افرادی حمایت کرده باشند، در واقع این حمایت از گروهها و کاندیدا‌های رقیب باید تلقی شود
باید گفت از اقدامات بی‌بی‌سی می‌توان نتیجه گرفت که این رسانه قصد داشته است به یک مهندسی معکوس دست زند


در روزنامه‌های باند رفسنجانی-روحانی تلاش کرده‌اند با حمله غیر مستقیم به باند خامنه ای نیروهایشان را ترغیب به شرکت در نمایش انتخابات کنند:


آفتاب یزد: من در انتخابات هفتم اسفند شرکت می‌کنم تا پوپولیسمی که هدفش عوام فریبی است به مجلس راهی نداشته باشد.

ابتکار: ترکیب مجلسین آینده تاثیر انکارناپذیری در سرنوشت ایرانیان خواهد گذاشت...حوادث منطقه، شرایط کشور را خاص کرده است. در منطقه، «قدرت» در حال تحول است. توزیع قدرت در خاورمیانه در معرض توزین جدید است. همان چیزی که رهبری از آن به‌عنوان «پیچ تاریخی» یاد می‌کنند. در این میان موقعیت ایران بسیار خاص و مهم است. ترکیب مجلس آینده در تعیین و تثبیت موقعیت ایران تاثیر انکار ناپذیری دارد...
تحول جدی در سفره مردم، نیاز به همدلی و همراهی همه مسئولان دارد. لذا نگاه مجلس دست تاثیر در معیشت مردم دارد.


روزنامه‌های باند خامنه‌ای اظهارات وی را بر سر باند رقیب چماق کرده و بر وابستگی باند رفسنجانی تأکید کرده‌اند:


کیهان: وقتی شبکه روباه پیر آن طور بی‌محابا از سه نامزد خبرگان رهبری نام برد و از مردم خواست به آنها رأی ندهند، این جریان تا کنون حتی حاضر نشده، برای اقناع افکار عمومی هم که شده، از چنین موضعی اعلام برائت کند

جوان: آنها با تمسک به انتخابات و آن هم با اتکا به نفوذ در برخی عوامل «مرعوب» یا احیاناً وابسته بنا دارند، آخرین تیر ترکش خود را برای مهار انقلاب اسلامی تجربه کنند و آشکارا در حمایت از این جریان به صحنه آمده‌اند.

وطن امروز: حال که در دوره «پسابرجام» و به برکت (!) توافق، روابط «گرگ و میش» در حال احیا و ازسرگیری است و هر موضوعی از بحران سوریه و اجلاس مونیخ گرفته تا احیاناً مجمع چندسالانه هم‎اندیشی درباره آب شدن یخ‎های قطب شمال طی 50سال آینده، بهانه‎ای شده است برای تجدید دیدارهای «جان» و «جواد» و رایزنی درباره چند و چون اجرای برجام، حال که در خلال این دیدارهای صمیمانه منویات و خرده‎فرمایشات حضرت کدخدا به سمع و نظر رعایای ایرانی کدخدا می‎رسد و جناب ایشان دستور می‎فرمایند در کنار آن ‎همه تعهدات سنگین و از جنس «سیمان»، مثلاً آزادی کدام جاسوس نیز باید جزیی از توافق و تعهدات ما باشد، می‎شود آقای ظریف از حضرت کدخدا بخواهد مرحمت کرده لیست افرادی را که خواهان ورود ایشان به پارلمان جمهوری اسلامی هستند، بفرمایند تا... !
امروز که در جنجال جادوگران رسانه‎ای نه فقط به «رسم» که به‌نحوی عریان و صریح به «اسم» و آدرس «عالیجناب» و مریدان وی به‎مثابه گزینه‎های مطلوب جناب کدخدا و روباه پیر اشاره می‎شود و وقیحانه برای ملت ایران «نسخه انگلیسی» می‎پیچند!


روزنامه‌های باند خامنه‌ای به ضرورت حذف باند هاشمی رفسنجانی تأکید کرده‌اند و نسبت به عواقب به قدرت رسیدن این باند هشدار داده‌اند:


وطن امروز: انتخابات 7اسفند یک رأی‌دهی ساده برای مجلس شورا یا خبرگان نیست. این انتخابات از منظر دشمنی که اراده‌اش برای دشمنی صدچندان شده، یک مرحله کلیدی از دوران پس از توافق هسته‌یی است که در آن بناست جامعه ایرانی دچار از هم‌گسیختگی اجتماعی، آشوب ساختاری و در نهایت فروپاشی امنیتی شود. نتایج تست 7اسفند راهبرد آمریکا، اسرائیل و سعودی درباره ایران را معین خواهد کرد و تندی یا کندی روند پیاده‌سازی این راهبرد را نیز مشخص می‌کند...
اگر کسی قصد دارد به‌طور اساسی سد راه پروژه دشمن برای آینده ایران شود، باید این کار را از 7اسفند آغاز کند؛ پس از آن شاید بسیار دیر شده باشد. اگر غربی‌ها بتوانند شبکه همکار خود در ایران را به‌اندازه‌ای که مایلند تقویت کنند، فجایعی بدتر از حمله نظامی به ایران در راه خواهد بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d64ee5db-c903-4462-8835-740b3a026152"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات