728 x 90

دخالتهای ایران,روابط ایران آمریکا,اخبار امريكا,

وزیر دفاع آمریکا: رژیم ایران یکی از چالشهای نظامی آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی

-

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا
اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا
اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه ۱۳ بهمن 1394 اعلام کرد: پنتاگون برای سال آینده بودجه‌یی حدود ۵۸۲ میلیارد دلار تقاضا خواهد کرد تا به چالشهای نظامی آمریکا یعنی روسیه، چین، کره شمالی، رژیم ایران و بنیاد گرایان داعش در سال میلادی 2017 پاسخ دهد.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: فضای امنیتی امروز جهان با آنچه که طی ۲۵ سال گذشته ما با آن مواجه بودیم تغییر زیادی کرده است و شیوه‌های جدیدی از اندیشه و اقدام را می‌طلبد و آمریکا می‌خواهد الویت هزینه‌های خود را به شکلی تغییر دهد که پاسخگوی فضای امنیتی جدید جهان تحت تاثیر قدرت‌نمایی‌های روسیه و بنیادگرایان داعش باشد.

او همچنین گفت: نکته محوری در سیاست ما این است که قابلیتهای لازم برای مهار پیشرفته‌ترین رقبا را داشته باشیم و پنتاگون در نظر دارد در واکنش به تعرض نظامی روسیه در اوکراین و قدرت‌نمایی چین در جزایر مورد اختلاف دریای جنوب چین، سرمایه‌گذاری روی سلاحهای پیشرفته‌تر را افزایش دهد.

او در ادامه تأکید کرد: واشینگتن مواضع خود برای حمایت از متحدان پیمان ناتو را با اختصاص سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در مقابله با سیاست تهاجمی روسیه و هفت و نیم میلیارد دلار برای مبارزه با بنیادگرایان داعش تقویت خواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکا طی سال گذشته تعداد بسیار زیادی بمب هوشمند و موشکهای هدایت شونده لیزری برای حمله به مواضع بنیادگرایان داعش در عراق و سوریه مصرف کرده و برای تأمین کسری این نوع تسلیحات و سفارش ۴۵ هزار مورد جدید باید یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار هزینه کند.

اشتون کارتر در پایان اضافه کرد: حدود ۷۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از بودجه ۵۸۵ میلیارد دلاری پنتاگون به طرحهای پژوهشی و توسعه تسلیحات اختصاص خواهد یافت که هدف بخش اعظم آنها تقویت قابلیتهای استراتژیک نیروهای مسلح آمریکاست.
سخنان اشتون کارتر درست یک هفته قبل از نهایی شدن خطوط کلی بودجه دولت آمریکا برای سال ۲۰۱۷ می باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b2ef2c70-553c-4fcc-876a-47a1352d39a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات