728 x 90

اخبار اروپا,عمليات تروريستى,

تصویب طرح تجدید نظر در قانون اساسی فرانسه برای تسهیل مبارزه با تروریسم

-

سخنرانی مانوئل والس نخست وزیر فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی در کاخ الیزه
سخنرانی مانوئل والس نخست وزیر فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی در کاخ الیزه
نخست‌وزیر فرانسه مانوئل والس ضمن یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ الیزه اعلام کرد که پیشنهاد تجدیدنظر در قانون اساسی این کشور، در کنار موضوع حالت اضطراری، طرح سلب ملیت از کسانی که دو ملیت دارند و در فرانسه به جرم تروریسم محکوم می‌شوند حفظ شده است.

مانوئل والس همچنین اضافه کرد: رئیس‌جمهوری و دولت نظرات دیوان عدالت اداری را در این زمینه کاملاً به اجرا خواهند گذاشت، موارد مشمول این قانون کاملاً مشخص و محدود خواهد بود و هیچ تصمیم اداری در چهارچوب هیچ نظامی نمی‌تواند به سلب ملیّت منجر شود و تنها یک محکومیّت قضایی قطعی توسط یک دادگاه مستقل به جرم ارتکاب یک جنایت جدی، سلب ملیّت را ممکن خواهد ساخت.

طرح سلب ملیّت از تروریستهایی که دو ملیّت دارند، به‌عنوان یک تدبیر علیه تروریسم، سه روز بعد از سوءقصد پاریس، توسط فرانسوا اولاند در برابر کنگرۀ فرانسه که در کاخ ورسای تشکیل جلسه داده بودند اعلام شد، ولی در برابر انتقادات زیاد جناح چپ قرار گرفت و نهایتاً به‌صورت فعلی تصویب شد.

قابل ذکر است که سلب ملیت از دو ملیتی‌هایی که ملیت فرانسوی را به دست آورده‌اند، در قانون فعلی فرانسه هم وجود دارد، ولی در طرح تجدید نظر در قانون اساسی فرانسه، صحبت از عمومی ساختن این مجازات برای همه کسانی است که دو ملیت دارند، حتی اگر با ملیت فرانسوی متولد شده باشند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd621f1c-c1ed-4bbc-8ddf-9d257b8370ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات