728 x 90

دخالتهای ایران,اخبار آفریقا,

جزییاتی از فعالیتهای تروریستی رژیم ایران در کنیا برملا شد

-

 -
-
دستگیری دو تن از تروریستهای نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران توسط نیروهای امنیتی کنیا و اظهارنظرهای بعد از آن، بار دیگر، رشته‌های نامریی میان رژیم آخوندی و تروریسم وحشیانه تحت نام اسلام در آفریقا را برملا کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس (7آذر94)، پس از دستگیری دو تن از عوامل نیروی تروریستی قدس در کنیا گزارش داد، ​ مأموران تحقیق بر این باورند که اگر توطئه (رژیم) ایران با موفقیت به پیش می‌رفت، سوء ظن‌ها به‌طور معمول متوجه (رژیم) ایران نمی‌شد، بلکه متوجه الشباب گروه شبه‌نظامی سومالی می‌شد.

سیتیزن تی وی نیز در گزارشی پیرامون جزئیات دستگیری دو تروریست دستگیرشده در کنیا که صادق لویی و یاسین جمعه نام دارند گفت: ابوبکر صادق لویی، 69ساله، تأیید کرد که جوانان کنیایی را برای جاسوسی و انجام حملات تروریستی در نایروبی استخدام می‌کرده است. صادق لویی به‌صورت مخفیانه در خارج از کشور از طرف نیروی قدس سپاه پاسداران کار می‌کرد. نام مستعار رابط نیروی قدس «پارسا» بوده که هدفها و اقداماتی را که بایستی نفر دوم که جمعه نام دارد، برای حمله‌های تروریستی در نایروبی انجام می‌داد مشخص کرده است. جمعه بعد از این‌که از برخی آموزشهای نظامی در عراق به نایروبی بازگشته بود دستگیر شد.
صادق لویی گفت، یک دسته زبده و کار آزموده از مردان مسلمان جوان محلی را برای خدمت به‌عنوان اجرا کنندگان سری نیروی قدس سپاه پاسداران استخدام کرده بود.

یک تحقیقات فشرده توسط سرویسهای امنیتی کنیا که شامل دسترسی به اطلاعات دیگر سرویسهای آفریقا می‌شود، بازرسان را قادر به شناسایی ”پارسا“ کرد که چندین بار از کشورهای این قاره در گذشته دیدار کرده است و اسم واقعی او مجتبی قنبریان است.

قنبریان و جمعه در مردادماه گذشته در کربلا با هم ملاقات کردند که پس از آن، جمعه برای آموزشهای ویژه معرفی شد. در این دیدار جمعه هزاران دلار پول برای انجام فعالیتهای تروریستی در کنیا دریافت کرد. در این آموزشها او از جمله در مورد جمع‌آوری اطلاعات از یک هتل در کربلا که به مأموریتش در نایروبی شبیه بود، پرداخت.

نگاهی به سوابق امر نشان می‌دهد، اقدامات تروریستی رژیم در آفریقا به سال 1377 (1998) برمی‌گردد که در یک عملیات همزمان سفارتخانه‌های آمریکا در کنیا و تانزانیا مورد حمله قرار گرفت که در جریان آن دست‌کم 230تن کشته و بیش از 5هزار تن به‌شدت زخمی شدند. در سال 1390 در حکم قاضی دادگاهی در آمریکا آمده بود: مأموران رژیم ایران، از طریق حزب‌الله، به بن‌لادن و القاعده آموزش مواد منفجره دادند و مستقیماً کمک در اختیار عوامل القاعده گذاشتند

در دیماه سال1392 نیز دو تن از عوامل اعزامی نیروی تروریستی قدس به نامهای ابوالفتحی و موسوی با 15 کیلو مواد منفجره دستگیر شدند. دادگاه کنیا اعضای نیروی تروریستی قدس را به حبس ابد محکوم کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/247ee4ad-4a86-47ba-806b-72e99d844b30"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات