728 x 90

-گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی ۱۹آبان ۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
روزنامه‌های حکومتی در روز سه‌شنبه 19آبان به‌صورت محدود غلط کردم گویی گماشته خامنه‌ای در صدا و سیمای آخوندی را انعکاس داده‌اند اما در مورد اعتراض فراگیر هموطنان آذری و مقابله جوانان در تبریز و دیگر شهرها با نیروهای سرکوبگر خبری نداده‌اند. مضمون عنوانهای صفحات اول روزنامه‌های هردو باند حکومتی، شدت گرفتن وعلنی شدن تخاصم دو رأس مجریه و قضاییه رژیم و زدن تیشه به ریشهٴ یکدیگر و بالا گرفتن جنگ قدرت در آستانهٴ نمایش انتخابات است:


آرمان: می‌خواهند دولت روحانی را به بهانه دلواپسی، متوقف و کند کنند


آفتاب یزد: کنایه علی جنتی به رسانه‌های دلواپس: غیبت برخی نشریات در نمایشگاه لطمه‌ای به اسلام وارد نمی‌کند


جمهوری اسلامی: انتقاد هاشمی از مانع تراشان پسا برجام – چرا کسی مانع فسادهای دولت قبل نشد؟


حمایت: نباید به قوه قضاییه جفا کرد- نمی‌توان به بهانه و ادعای نقد توهین کرد یا افترا بست و کارهای خلاف امنیت کشور انجام داد


کیهان: آملی لاریجانی: سخنان رئیس‌جمهور جفا و اهانت به قوه قضاییه است


کیهان: دیکته بی‌بی‌سی، رونویسی زنجیره ایها حق التحریر با ارشاد!


وطن امروز: آملی لاریجانی: اگر قوه مجریه فاسد شود اگر رئیس‌جمهور فاسد شود کار سخت می‌شود - کجای برجام افتخار ملی است؟


روزنامه‌های باند رفسنجانی اظهارات او را در مقابله با خامنه‌ای به‌صورت گسترده انعکاس داده‌اند و تشدید ناگزیر جنگ در رأس نظام را بارز کرده‌اند:


آرمان: هاشمی: چراکسی مانع فسادهای دولت قبل نشد – مردم صاحبان اصلی همه بخشهای جامعه هستند


ابتکار: رفسنجانی با توجه به نقش رضایت عمومی در تقویت و تداوم نظام، گفت: حکومت‌های دموکراسی بر خلاف دیکتاتورها، همه چیز را برای مردم می‌خواهند و مردم صاحبان اصلی همه بخش‌های جامعه هستند... رفسنجانی... به معترضان و تخریب‌گران فضای فعلی کشور، مخصوصاً شرایط پس از برجام اشاره کرد و گفت: همان کسانی که تا دیروز در مقابل بی‌قانونی‌ها و فسادهای اداری و مالی به بهانه حمایت از دولت سکوت می‌کردند، امروز از هر موقعیتی برای مانع‌تراشی... استفاده می‌کنند.


ارگان خامنه‌ای در یادداشت اصلی خود روحانی و اعضای دولتش را مصداقهای نفوذ خوانده و هشدار داده است:


کیهان: این‌که آقای روحانی بگوید نباید عده‌یی با کلمه نفوذ بازی یا آن را جناحی کنند، و آقای شمخانی بگوید دستگیریها برای تسویه‌حساب سیاسی است، و وزیر ارشاد صرفاً نگران آبروی افراد بازداشت شده در قیاس با مفسدان اقتصادی باشد
یا وزیر اطلاعات بگوید «کلمه نفوذ را باید با وزن مناسب خودش به کار ببریم و طوری نشود که تبدیل به مطلب پیش‌پا افتاده شود»، و وزیر کشور بازداشت برخی عناصر نفوذی را به بر هم خوردن آرامش جامعه در آستانه انتخابات پیوند دهد؛ و دولتمردان محترم جز این ادبیات تخطئه و تردید افکنی کاری انجام ندهند، آیا بردن دولت در موضع اتهام نیست؟!


برخی روزنامه‌های باند خامنه‌ای اذعان کردند که حرفهای خامنه‌ای در مورد نفوذ جزیی از نقشه او در مقابله با باند رقیب و در وحشت از ریختن سایر جامهای زهر به حلقوم نظام است:


وطن امروز: روزی که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره نفوذ هشدار دادند، آنها که در جریان برخی «نقشه‌های کشیده شده درباره آینده» بودند دانستند که این هدف‌گیری چقدر دقیق است. راز اصلی عصبانیتهای این روزها را باید همینجا جست‌وجو کرد. ضربه خوردن پروژه نفوذ، اجرای بسته‌های مکمل برجام را غیرممکن می‌کند... برجام قرار بود به الگویی برای درگیر کردن ایران در یک سلسله فرآیندهای سیاسی «مذاکره‌محور» در منطقه بدل شود.


روزنامه‌های وابسته به سپاه پاسداران رژیم و نیروهای سرکوبگر بسیج، باند رفسنجانی – روحانی را همان عوامل نفوذ معرفی کرده و تیغ حذف و تصفیه کشیده‌اند:


جوان: نفوذ امری پیچیده زیرزمینی و مخوف نیست بلکه تمایل آمریکا به حاکمیت جریانی است که عامدانه به شعارهای انقلاب اصرار ندارد و در خیراندیشانه‌ترین حالت به‌دنبال اشتغال، توسعه و... می‌باشد. . بنابراین نفوذ را اگر با فضای پسابرجام همسو بدانیم نمی‌توانیم آن را خارج از حاکمیت تعریف کنیم... آمریکایی‌ها به‌دنبال هارمونی با کسانی هستند که در مسیر انقلاب اسلامی به یک دو راهی رسیده‌اند که در سر این دو راهی توسعه و رفاه از ارزشها و آرمانها مجزا می‌شود


تخاصمات باندی در سایر عرصه‌ها همراه با اذعان به بحرانهای دیگر نظام؛ مضمون سایر عنوانهای روزنامه‌های سه‌شنبه است:


آفتاب یزد: دولت مشکلات جوانان را دید اما به داد خودروسازان رسید!
جهان صنعت: در 6ماهه سال جاری اتفاق افتاد؛ مرگ 9007نفر در جاده‌های کشور
رسالت: مصباحی مقدم: قدرت خرید مردم در دولت یازدهم کاهش یافته است
شهروند: وزیر ارشاد: نام کامل بازداشت‌شدگان اخیر را اعلام می‌کنند اما اختلاس گران را خیر.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/629c47ad-1cd6-4ce7-819c-e9cc7bd58a10"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات