728 x 90

-محیط زیست,

هشدار: سد شفارود فجایع زیست محیطی به بار می‌آورد

-

جنگلهای شمال ایران
جنگلهای شمال ایران
اسماعیل کهرم مشاور سازمان حفاظت محیط زیست رژیم آخوندی هشدار داد، صدور مجوز برای احداث سد شفارود در گیلان باعث نابودی مساحت قابل توجهی از جنگل‌های هیرکانی متعلق به دوران سوم زمین‌شناسی در این منطقه می‌شود.
 
وی روز 25مهر 94 گفت: دولت برخلاف نظر کارشناسانش عمل می‌کند در گذشته هم نمونه آن را در مورد آشوراده دیده‌ایم. سدسازی در قلب جنگل‌های هیرکانی شوخی نیست و علاوه بر سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل‌ها و مراتع نیز با انجام آن مخالف بوده‌اند، زیرا سدسازی همواره باعث از بین رفتن تعداد زیادی درخت می‌شود.
 
برای نمونه برای ساخت سد کرخه در هر دره ۱۱ هزار اصله درخت از بین رفت و زمانی که ما عنوان کردیم که این درختان را از بین نبرید و آنها را انتقال دهید، به ما گفتند؛ هزینه این کار برای هر درخت ۴ میلیون تومان است و این امر امکان‌پذیر نیست.
 
این کارگزار رژیم اعتراف کرد: سدسازیهای بی‌رویه موجب بی‌آبی مملکت شده است به‌عنوان نمونه سد سیوند، تالاب کمجان را از بین برد و طشک، نیریز و بختگان را با وسعت ۴۰۰ هزار هکتار خشک کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe70c33f-ec25-4a8a-a7f8-6ea3f5596aa4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات