728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۱۷مرداد ۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
برجسته‌ترین عنوان صفحات اول روزنامه‌های باند رفسنجانی-روحانی، حاکی از خیزبلند هاشمی هم برای قبضه دو مجلس ارتجاع و خبرگان است وهم برای گرفتن جایگاه پدرخواندگی نظام و رو در رویی با ولی‌فقیه:


آرمان: رفسنجانی: گرفتن حق انتخاب از مردم گناه بزرگی است

آرمان: نتیجه انتخابات خانه احزاب پیروزی تفکر هاشمی است

ابرار: هاشمی رفسنجانی: نمی‌توان با تبلیغات و آمار غیرواقعی مردم را فریب داد

ابتکار: هاشمی رفسنجانی: نمی‌توان با تبلیغات و آمار غیرواقعی مردم را فریب داد

ابتکار: هاشمی و پیچ دیگری به نام انتخابات اسفند 94

جهان صنعت: رفسنجانی: سرمایه کشور را صرف بگو مگوهای سیاسی نکنیم

جمهوری اسلامی: رفسنجانی: مسیر پیش رو در رابطه با آمریکا هموار نیست، آمریکا باید گذشته را جبران کند

روزان: با شعار مذاکره ملی و نهضت ثبت‌نام حداکثری صورت گرفت؛ جلوس کارگزاران در جماران

مردم‌سالاری: رفسنجانی: سرمایه کشور صرف بگومگوهای سیاسی نشود


روزنامه‌های باند رفسنجانی- روحانی با انعکاس نظرات مختلف رفسنجانی، بر محوریت او در مقابله با باندخامنه‌ای و بر ایستادگی‌اش در خوراندن سایر جام زهرها به ولی‌فقیه و نظامش تأکید کرده‌اند:


اعتماد: تنها چند روز پس از اعلام کاندیداتوری برای مجلس خبرگان، آیت‌الله دوباره لب به سخن گشوده و در رابطه با آینده روابط با آمریکا و عربستان سعودی صحبت کرده است. شاید بسیاری این تصور را داشتند که با اعلام کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی کمی از بیان مواضعی که این روزها به مذاق بسیاری خوش نمی‌آید بکاهد اما ظواهر امر نشان می‌دهد آیت‌الله سیاستمدار هر سخنی را که به نظرش درست است بیان خواهد کرد.

ابتکار: می‌توان اسفند 1394 را پیچ تاریخی نام گذاشت. اولین اهمیت این انتخابات به‌دلیل تاثیر فضای جدید سیاسی بر آن است.
اسفند 94 اولین انتخابات و وزن کشی پس از انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری 92 بحساب می‌آید. این انتخابات اولین آزمون مردمی پس از توافق هسته‌یی می‌باشد.
چون همیشه آیت‌الله هاشمی پای ثابت این پیچ تاریخی می‌باشد. چشمها یک بار دیگر به نقشهای این کهنه پیر سیاست دوخته شده است. ورودش آرایش جدیدی را به ارمغان خواهد آورد.


روزنامه‌های باند خامنه‌ای و دلواپسان در پاتک متقابل به باند رقیب، همزمان به رفسنجانی و روحانی تاخته‌اند، و آثار زهر توافقنامه را پیش از امضا در تسریع روند تخاصمات بارز کرده‌اند:
 
 سیاست روز: پس از تخریب دولت قبل، نوبت به سایر دستگاههای قانونی کشور رسید؟ اتهامات تمام نشدنی آیت‌الله


کیهان: پاسخ 30سال پیش امام به سخنان امروز هاشمی
 
وطن امروز: سیل اعتراضات و موج کمپینهای اجتماعی در واکنش به توهین هاشمی رفسنجانی به روستائیان؛ ماهم روستایی هستیم


وطن امروز: هاشمی رفسنجانی که در 81سالگی قرار دارد در گفتگو با نشریه‌ای گفته است: دیروز در کوچه‌های روستایشان می‌گشتند، امروز انقلابی شده‌اند! خوشا به‌حالت ای روستایی؛ ای‌کاش همه روستایی باشند.‌ ای‌کاش روستایی باشیم اما ادب داشته باشیم. روستایی باشیم اما احترام سرمان بشود. ای‌کاش روستایی باشیم اما به حکم قانون نگوییم «پدرسوخته‌بازی» یا اگر رأی نیاوردیم بگوییم «مردم بریزند تو خیابونا».

کیهان: پیش از این محمد هاشمی برادر اکبر هاشمی رفسنجانی درباره علت جدایی‌اش از کارگزاران تصریح کرده بود: «اظهارنظری توسط یکی از بزرگان حزب انجام شد که اعلام کرد حزب کارگزاران حزبی است لیبرال دموکرات مسلمان. ما در جامعه اسلامی هستیم و این واژه‌ها با هم نمی‌خواند.
با این اوصاف جای سؤال است که چرا هاشمی رفسنجانی از میان خط امام و لیبرالیسم کارگزاران (اسلام آمریکایی)، دومی را انتخاب می‌کند؟


روزنامه سپاه پاسداران با علم کردن تلویحی پاسدار احمدی‌نژاد برای قبضهٴ انتخابات آتی ریاست جمهوری، علاوه بر چنته خالی باند ولی‌فقیه، اوجگیری تخاصمات در رأس حاکمیت را بارز کرده است:

جوان: حملات بی‌وقفه و بی‌رحمانه و کانالیزه تجدیدنظرطلبان به دولت و شخص احمدی‌نژاد در طول دوران پس از انقلاب بی‌سابقه است. حال سؤال اساسی این است که این همه هجمه به یک فرد و یک دولت که آن را هم «مرده» می‌دانند، برای چیست؟
هر قدر به‌سر و صورت احمدی‌نژاد می‌کوبند و متعاقب آن سنجش اجتماعی انجام می‌دهند، جایگاه اجتماعی وی را تنزل یافته نمی‌بینند
فرض نمایید احمدی‌نژاد در سال 1396 یا 1400 عزم ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری را دارد. توقع تجدیدنظرطلبان از شورای نگهبان چیست؟ آیا می‌توانند برخلاف جبهه‌ای که در 18سال گذشته گرفته‌اند، عمل نمایند؟ آیا حاضرند «انتخابات آزاد» با همان شاخصهای مدنظر خود را از شورای نگهبان بخواهند؟ آیا می‌پذیرند که رد احتمالی احمدی‌نژاد توهین به شعور مردمی است که هم‌اکنون نیز در هر شهر و دیار از وی استقبال می‌کنند؟


در روزنامه‌های حکومتی در روز شنبه 17مرداد، کنارزدن پرده از گوشه‌یی از منابع اخص چپاولهای نجومی هرباند توسط باند دیگر، تحت بهانه اقتصاد پسا توافقنامه، گوشه‌یی از چگونگی غارت اموال مردم و انهدام تولید را نشان می‌دهد:


کیهان: بیژن زنگنه، وزیر فعلی نفت، کمیته‌یی پنج نفره شامل دو وزیر سابق و سه مدیر با سابقه قدیمی کشور برای انجام عملیات فروش نفت ایجاد کرد و اختیارات فراوانی در این زمینه و به‌خصوص درباره نحوه تعامل با مشتریان جدید نفت به این کمیته داد. تخفیف چند سنتی تا چند دلاری در هر بشکه و برخی تسهیلات مالی خاص نظیر... پیش پرداخت، رانت‌ها، امتیازات بسیار ارزشمندی هستند که عنان آن همواره در اختیار این مدیران خاص بوده است.


مردم‌سالاری: آیا با سرازیر شدن میلیاردها دلار بلوکه شده به اقتصاد ایران مشکلات ما حل خواهد شد؟ به‌طور مسلم جواب منفی است زیرا معضلات اقتصادی ما بسیار ریشه‌دار و عمیق است به‌گونه‌یی که حتی اگر تمام دارایی‌های دنیا را نیز روانه بازار ناکارآمد کشورمان کنیم با این ساختار معیوب اقتصادی مشکلات ما حل نخواهد شد
تعیین تکلیف اسکله‌های غیرمجاز که به‌راحتی می‌توانند با واردات گسترده غیررسمی، بازار ارز را به تلاطم بکشند و خود یک مسأله جدی است که دولت باید بکوشد با قاطعیت آن را حل کند و این نیازمند یک تصمیم جدی در سطح نظام سیاسی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a77fb49b-a73c-44fd-b372-9cde20d77124"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات