728 x 90

گردهمايي بزرگ ايرانيان,

سخنرانی خلیل مرون - مدیر مسجد بزرگ اوری فرانسه در کنفرانس اسلام دموکراتیک و بردبار علیه ارتجاع و بنیادگرایی - تیر۱۳۹۴

-

خلیل مرون- مدیر مسجد بزرگ اوری فرانسه
خلیل مرون- مدیر مسجد بزرگ اوری فرانسه
بسم الله الرحمن الرحیم،
سلام و درود بر آن کسی که خداوند آن را برانگیخت تا رحمتی برای جهانیان باشد.
خواهر گرامی، مریم رجوی، چقدر خوشحالم که دوباره با شما هستم. امروز شما ما را گردهم آوردید و امشب شب جنگ بدر است. جنگ بدر برای ما مسلمانها یک پیروزی است. پیروزی خوبی بر بدی. و امروز ما آمده‌ایم بدی را افشا کنیم تا بتوانیم خوب زندگی کنیم. با ابراز همدلی با شما و مقاومت ایران و برای بیان این‌که ما همواره برای هدفی که شما از آن دفاع می‌کنید با شما هستیم. البته ما در جهانی پرمخاطره زندگی می‌کنیم. در جهانی بیرحم که در آن افرادی که قصد سوء دارند و از مذهب برای رسیدن به قدرت استفاده می‌کنند و در برابر انقلابی که شما معرف آن هستید بن‌بست ایجاد می‌کنند. اسلامی که ما امروز از آن دفاع می‌کنیم، نیازی به دفاع ندارد، زیرا اسلام این‌جاست و حاضر است. چند لحظه پیش من یک مسلمان سوری دیدم و یک مسیحی سوری دیدم که در کنار یکدیگرند. اسلام این بوده است. این اسلامی است که ما می‌خواهیم و از آن دفاع می‌کنیم. ما می‌خواهیم در این تریبون بگوییم که ما اشرفی هستیم و خانم رئیس‌جمهور اگر شما اجازه بدهید می‌خواهم با خواهران و برادران اشرفی صحبت کنم تا به آنها بگویم که تمامی افراد در این سالن به شما می‌گویند شما اشرفی هستید و ما هم اشرفی هستیم. می‌خواهم همچنین به دبیرکل ملل‌متحد و آقای اوباما بگویم که به مسئولیت خود به‌طور کامل برای حفاظت از برادران و خواهران اشرفی ما در لیبرتی عمل کنند. زیرا وقتی ما ریاست یک کشور بزرگ را بر عهده داریم و یا دبیرکل ملل‌متحد هستیم، مسئول هستیم و باید به‌طور کامل به مسئولیت خود عمل کنیم. موضوع جان افراد بیگناه در کمپ (لیبرتی) است.

خواهر گرامی، مریم رجوی، رئیس‌جمهور مقاومت ایران، شما ما را این‌جا گردهم آورده‌اید و من به بسیاری از امامهایی که این‌جا هستند درود می‌فرستم. من همچنین و همچنین به هیأتهایی که از سراسر جهان آمده‌اند درود می‌فرستم و به منتخبان جمهوری درود می‌فرستم. خانم رجوی، بودن در حضور شما خوشحال کننده است. مصر هستم که از طرف آقای مسکین که به مکه رفته است و از طرف سایرینی که همراه او هستند و باید این‌جا می‌بودند، عذرخواهی کنم. من از او خواستم که در آستانهٴ این شب، شب بدر، دعا کند که پیروزی دور نباشد و خانم رجوی امیدوارم که در یک ایران آزاد باشید. خانم رجوی متشکرم.

این روز از چندین سال پیش تبدیل به یک سنت شده است. این کنفرانس در شبی مقدس در ماه رمضان، شبی برادرانه است که در آن از همهٴ مذاهب حضور دارند. از ما دعوت شده است که افطار امروز را با مقاومت ایران علیه سرکوب و تاریک‌اندیشی مذهبی حضور داشته باشیم. برای این‌که با خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور مقاومت و شخصیتهای شناخته شده به‌خاطر پیوندشان با ارزشهای انسانی، صلح و بردباری و همبستگی همراه باشیم. به‌عنوان یک مرد، یک انسان و یک فرانسوی ما از سوءقصدهای جنایتکارانه تروریستی که یک هفته پیش در ایزر (فرانسه)، تونس و کویت رخ داد، آشفته هستیم. به‌خصوص به‌عنوان یک مسلمان رنج می‌بریم، زیرا که این جنایات به نام اسلام و در دفاع از پیامبر (ص) صورت گرفته است. اجازه بدهید به نام تمام مسلمانان فرانسه بگویم که این جنایات عملی بر ضد اسلام و مسلمانان است. اسلام و قرآن به مبارزه با سرکوبگری دعوت می‌کند. ولی این بدان معنی نیست که افراد بیگناه و شهروندان بدون دفاع کشته شوند، بلکه به این معنی است که علیه دیکتاتوریهای خونریز که مردم ما را در خاورمیانه به زنجیر کشیده‌اند، به‌پا خیزیم. مانند رژیم بشار اسد که از طرف رژیم ایران در کشتار مردمش حمایت می‌شود. ما از سالها پیش از مقاومت ایران حمایت می‌کنیم. من خوشحالم که سال گذشته کمیته مسلمانان فرانسه در دفاع از اشرفیها را بنیان نهادیم. ما به کمک مقاومتی آمده‌ایم که علیه سرکوب، سوءاستفاده از اسلام، علیه دیکتاتوری و تروریسم تحت نام اسلام مقاومت می‌کند. فکر می‌کنم که مسائل دردناکی که در فرانسه رخ داد، ارزش کاری که خواهران و برادران ما در مقاومت ایران انجام می‌دهند را برجسته می‌کند. سالهاست که آنها علیه بنیادگرایی و قلب آن یعنی رژیم تهران مبارزه می‌کنند. من از خانم مریم رجوی و تمامی طرفدارانش در فرانسه که برای آزادی مبارزه می‌کنند، تشکر می‌کنم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aab76d41-5796-47b7-9c1f-7754143fac78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات