728 x 90

مذاكرات هسته اي,

آیا هنوز هم «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند…» ؟!

-

پوستر از تلویزیون رژیم
پوستر از تلویزیون رژیم
سالهاست که مردم ایران در کوچه و خیابان و حتی در کوه و بیابان، هر جا چشم می‌گردانند، با مزخرفات درشت‌نویسی شده خمینی و خامنه‌ای مواجه می‌شوند از جمله این‌که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند!» یادآوری بعضی از این رجزخوانیها بد نیست:
خمینی طی یک سخنرانی در پاییز 1358 گفت: «شما می‌بینید که الآن مرکز فساد آمریکا را جوانان رفتند گرفتند. آمریکاییهایی را هم که در اونجا بوده گرفتند و اون لانه فساد را به دست آوردند و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تونه بکنه. و جوانان مطمئن باشن که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تونه بکند».

خامنه‌ای نیز در یک سخنرانی در 23اردیبهشت سال گذشته تکرار کرد که: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، کما این‌که تا امروز هم نتوانسته است. قدرتهای دیگر هم همین‌طور، آنها هم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. این غلطی که نمی‌توانند بکنند، فقط غلط نظامی نیست، به‌معنای جامع کلمه هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند».

«آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» ورد زبان آخوندها و مقامهای ریز و درشت رژیم است؛ به‌عنوان نمونه، آخوند صدیقی در نمایش جمعه (۲۶/۲/۹۳) تهران گفت: «امام ما صولت آمریکا را شکست. آمریکا را تحقیر را کرد. آمریکا را کوچک شمرد. فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

اما حالا، مدتی است که دستگاه تبلیغاتی رژیم و تلویزیونش، شب و روز بر سر و سینه می‌زند و از دست آمریکا جیغ و فریاد می‌کند. از جمله یکی از مهره‌های دلواپس رژیم به نام فؤاد ایزدی، روضه‌خوان این ذکر مصیبت‌هاست. او در یک برنامه تلویزیونی باز هم به‌طور مبسوطی روضه تحریمها را خوانده و می‌گوید: «اتفاقی که در رابطه با بحث تحریمها افتاده، این است که تحریمهای اصلی بانکی و نفتی، تحریمهایی که برای کشور ما مشکلاتی را ایجاد کرده، متعلق به کنگرهٴ آمریکاست. ما 28تحریم در آمریکا داریم، از این 28تا، 18تا، دستورات رئیس‌جمهور است. 10 قانون تحریم متعلق به کنگره است که مشکلات اصلی را هم این قانونها ایجاد کرده. یکی از آنها مال سال 96 است. «ایران سانکشن اکت» یا قانون تحریم ایران، که دو سال پیش به‌روز شد. یک قانونی هم در سال 2010 گذراندند. اولی در حوزه نفتی بود، دومی در حوزه بانک که مشکلاتی را ایجاد کرده» (شبکه2 تلویزیون رژیم ـ ۱۱/۴/۹۴).

نه تنها خامنه‌ای می‌گفت و تکرار می‌کرد که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، بلکه درباره تحریمها، خامنه‌ای می‌گفت:“ما در برابر تحریمها واکسینه شده‌ایم!» «تحریمها ما را قویتر می‌کند» و… !“ اما حالا سوزن گرامافون خامنه‌ای روی «تحریمهای ظالمانه» گیر کرده است؛ راستی آن رجزخوانیهای احمقانه دیروز کجا و این آه و فغانهای ذلت‌بار امروز کجا؟! در همین روزهای اخیر هم می‌گفتند و همین ایزدی می‌گفت: که اگر هم آمریکا تحریمها را برندارد، ولی اروپا تحریمهایش را بردارد، نظام تحریمها از هم می‌پاشد، اما گوش کنید که این بار چه می‌گوید: «اگر مشکل با آمریکا را حل نکنید، نمی‌توانید با دلار کاری بکنید. دلار پول آمریکاست… مشکل همین است. کاری که آمریکاییها کردند که باعث شده تا حالا موفق باشند این است که دلار پول بین‌المللی است و بانکها مجبورند به‌خاطر ساختاری که در حوزه تجارت بین‌المللی دارند، با دلار دادوستد کنند. به این جهت اگر مشکل با آمریکا حل نشود، حتی اگر فردا اتحادیه اروپا و خانم موگرینی اعلام کنند که ما دیگر با ایران مشکلی نداریم، باز هم ما مشکلاتمان حل نخواهد شد».

حالا در پایان چه نتیجه‌یی باید بگیریم؟ آیا آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؟! یا این رژیم در هم شکستهٴ آخوندی است که هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؟!

اما چیزی که نباید ناگفته گذاشت، بهای سنگینی است که مردم ایران بابت رجزخوانیهای احمقانهٴ یک مشت آخوند بیرون آمده از دخمه‌های تاریک قرون وسطی پرداختند. قیمت نمایش گروگانگیری 22میلیارد دلار بود که البته در سالهای بعد باز هم به آن اضافه شد. قیمت عربده‌کشیهای هسته‌یی هم که حالا به آه‌وناله تبدیل شده، صدها میلیارد دلار و به خاک سیاه نشستن ملت ما بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fcfa3194-3a9d-4f0f-b74e-5a298833b00e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات