728 x 90

اخبار خاورمیانه,دخالتهای ایران,

فرافکنی یک نظام در سراشیب سقوط

-

ریاض - اجلاس رهبران شورای همکاری خلیج فارس
ریاض - اجلاس رهبران شورای همکاری خلیج فارس
ائتلاف منطقه‌یی علیه توسعه طلبی رژیم آخوندی، و تلاش کنگره و سنای آمریکا برای تحت فشار قرار دادن رژیم در زمینه تله مرگبار اتمی و... نشانه‌های روشنی است بر این‌که رژیم آخوندی از جوانب مختلف در محاصره قرار دارد.
رژیم و باندهای آن در توجیه این وضعیت طبق معمول با شگرد فرار به جلو و فراکنی مشکلات داخلی نظام، به سایر کشورهای منطقه، نعل وارو می‌زنند و با تکرار شعارهای توخالی علیه این ائتلاف منطقه‌ای، به‌مثابه کسی که از ترس در تاریکی سوت می‌کشد، در پی روحیه دادن به نیروهای وارفته نظام هستند.
مواضع اخیر مهره‌ها و رسانه‌های هر دو باند رژیم علیه ائتلاف ده‌گانه در منطقه از این واقعیت ناشی می‌شود که سران نظام سمت‌وسوی عملکرد ائتلاف را که علیه رژیم و مطامع آن در منطقه و به‌ویژه در یمن است درست تشخیص داده‌اند.

در حالیکه آخوند حسن روحانی روز دوشنبه 14اردیبهشت94 به گوشه‌یی از تهدیدها و بحرانهای حکومت آخوندی اذعان کرد، و گفت: ”شرایط ما شرایط مطلوب نیست... هنوز تحریم هست، شما می‌دانید هنوز مذاکرات هسته‌یی ما به پایان نرسیده است، ما وسط راه هستیم ما هنوز در شرایطی هستیم که قیمت نفت برای ما غیرقابل‌قبول است، نفت را به نصف قیمت می‌فروشیم، در شرایطی هستیم که منطقه ما ناآرام است، می‌دانید همه جا اطراف ما وضع چگونه است “، اما سردمداران رژیم برای این‌که خود را از تک و تا نیندازند، آگاهانه آدرس غلط می‌دهند و پشت سر هم صحبت از چشم‌انداز سقوط این کشور و یا آن کشور را می‌دهند.
روزنامه حکومتی سیاست روز وابسته به باند خامنه‌ای نوید پوشالی ”روند اضمحلال و فروپاشی“ حاکمیتهای منطقه را می‌دهد و مدعی می‌شود ”مردم منطقه“ از ”خواب سنگین“ بیدار شده‌اند و ”این بیداری و آگاهی روند سقوط سران کشورهای منطقه“ را تسریع می‌کند.
روزنامه دیگر باند خامنه‌ای (کیهان) تغییرات در عربستان را به ”عربستان درگیر بحران بقا“ تعبیر می‌کند. این روزنامه باند خامنه‌ای از قول یکی از به‌اصطلاح کارشناسان این باند می‌نویسد: ”مقامات آمریکایی و عربی با تبلیغ روی آسیب‌هایی که به انصارالله (گروه حوثی وابسته به رژیم) وارد شده، سعی می‌کنند یک «شبه پیروزی» را برای رژیم متجاوز عربستان در عرصه افکار عمومی منطقه به تصویر بکشند و در واقع این رژیم را از ورطه زلزله پس از اعلام کامل توقف جنگ نجات بدهند“.

واقعیت این است که تحولات یمن به سمتی پیش رفته است که نیروهای وابسته به رژیم در یمن ضربات نظامی و استراتژیکی زیادی دریافت کرده‌اند و اکنون که رژیم نتوانسته است طرح توسعه طلبانه‌اش را در یمن پیش ببرد به رطب‌ویابس‌هایی نظیر سقوط حتمی و قریب‌الوقوع دولتهای منطقه روی آورده است و به این وسیله با ایجاد دود استتار، تلاش دارد شکست و ناکامی‌هایش در یمن و تحولاتی که در منطقه علیه سیاستهای توسعه‌طلبانه آن شکل گرفته است را بپوشاند

بنا بر این تبلیغات رژیم در زمینه سقوط قریب‌الوقوع دولتهای منطقه! سرپوشی است بر ضعف و بن بستی که رژیم در منطقه و به‌خصوص در قضایای یمن با آن روبه‌رو است. اتخاذ چنین مواضعی از طرف رژیم علیه کشورهای منطقه ناشی از ابعاد استراتژیک شکست سیاستهای منطقه‌یی رژیم و به‌ویژه دخالتهایش در یمن می‌باشد.

تمام هیاهوی سردمداران و رسانه‌های رژیم از هر دو باند، برای فرار از بحرانهای همه‌جانبه‌یی است که رژیم با آن درگیر است و به این وسیله با آدرس غلط دادن سقوط این کشور و آن کشور سعی دارد واقعیت رژیم رو به سقوط آخوندی را بپوشاند. تقلاهای این چنینی رژیم به‌مثابه کسی است که از ترس در تاریکی آواز می‌خواند که البته این واقعیت وضعیت رو به سقوط رژیم آخوندی را تغییر نمی‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b60b42b5-f908-4296-897f-445806eff4d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات