728 x 90

اخبار علمی و فناوری,

افزایش نقش روباتهای خبرنگار در گردش اطلاعات

-

روبات _ آرشیو
روبات _ آرشیو
هر روز نقش روباتها در دنیای رسانه‌ها‌ بیشتر می‌شود و علاوه بر تهیه آمار و اخبار، روباتها کار نگارش میلیاردها گزارش در سراسر جهان را به عهده می‌گیرند.
در ماه مارس سال گذشته (اسفند ? ) زلزله نسبتاً شدید شهر لس‌آنجلس را یک کامپیوتر روزنامه ’لس‌آنجلس تایمز’، تنها سه دقیقه پس از وقوع زلزله منتشر کرد. پس از آن خبرگزاری آسوشیتدپرس به سرویس‌خبرنگاری کامپیوتری رو آورد و در ژوئیه سال گذشته تهیه و نگارش بخشی از گزارش‌های اقتصادی‌اش را به نرم‌افزاری به نام ’ورد اسمیت’ واگذار کرد. اگر‌چه این گزارش‌ها در آغاز توسط کارکنان آسوشیتدپرس کنترل می‌شد اما از ماه اکتبر به بعد، گزارش‌های کامپیوتری بدون دخالت انسان تهیه و منتشر می‌شوند. کارشناسان معتقدند که تحولات در این زمینه قابل پیش‌بینی نیست، اما آنچه مسلم است این است که در آینده بخش زیادی از کارهای روزمره تحریریه‌ها را روباتها به عهده می‌گیرند و روزنامه‌نگاران این امکان را می‌یابند که وقت خود را وقف پژوهش و تهیه گزار‌ش‌های موضعی کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb8b9fd3-d636-4ceb-9d52-21167a143c2c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات