728 x 90

پرونده هسته ای ایران,مذاكرات هسته اي,اخبار امريكا,

اد رویس: رژیم ایران در کار تحقیق بازرسان بین‌المللی در مورد ساختن بمب اتمی کارشکنی می‌کند

-

اد رويس و جان كرى
اد رويس و جان كرى
اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه ششم اسفند در جلسه استماع این کمیته با حضور جان کری تصریح کرد: رژیم ایران در تحقیقات بازرسان بین‌المللی در مورد ساختن بمب اتمی کارشکنی می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اد رویس، به‌جان کری گفت: اعضای این کمیته نسبت به مسیر گفتگوهای هسته‌یی با ایران نگرانی‌های جدی دارند.
وی افزود: «‌درباره تعلیق برنامه اتمی رژیم ایران کمتر چیزی گفته می‌شود و به‌جای آن حرف بیشتر درباره عملکرد هسته‌یی این رژیم است. این موضوع زمانی نگران‌کننده‌تر می‌شود که بازرسان بین‌المللی گزارش داده‌اند که رژیم ایران هنوز جزییات برنامه‌های ساخت بمب اتمی خود را آشکار نکرده است».
اد رویس گفت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به ابعاد فعالیتهای اتمی با اهداف نظامی رژیم ایران ابراز نگرانی کرده است.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «‌بازرسان آژانس به بیش از ۱۰۰۰ صفحه مدرک در مورد تحقیقات و فناوریهای لازم برای ساخت سلاح اتمی دسترسی پیدا کرده‌اند. از ۱۲ پرسش نامه‌ای که از سال ۲۰۱۱ آژانس برای رژیم ایران ارسال کرده است، ایران تا کنون تنها به بخشی از یک پرسش نامه جواب داده است».
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در واکنش به این اظهارات گفت: سخنان رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان مشروع است و ایران اگر می‌خواهد با آمریکا و سایر کشور‌ها به توافق برسد باید به این سوالها جواب بدهد.
او گفت: «‌اینها سوالهای مشروعی هستند و باید به آنها جواب داده شود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60a128de-8f18-463a-b149-556a87514fb8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات