728 x 90

اعدام دسته جمعي,زندانیان سیاسی,تشدید سرکوب ,

زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان اعدام زندانیان سیاسی در ارومیه را محکوم کردند

-

زندان مرکزی زاهدان
زندان مرکزی زاهدان
زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان اعدام تعدادی از زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه را محکوم کردند و خواهان ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر در ایران به شورای امنیت سازمان ملل‌متحد شدند.
متن بیانیه به قرار زیر است: با عرض ادب و احترام، این‌جانبان زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان ضمن محکومیت اعدام اخیر، تنی چند از زندانیان سیاسی زندان ارومیه را به‌محضر گرانقدر ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض نموده و این اقدام شنیع و غیرانسانی را محکوم می‌نماییم. و سؤالمان از مدعیان حقوق‌بشر و سازمانهای بین‌المللی این است که مردم ایران تا کی باید شاهد این جنایتها و کشتارها باشند و به نیک می‌دانیم که این اعدامها بار دیگر ماهیت ضدبشری رژیم جمهوری اسلامی را آشکارتر ساخت و باز هم جنایتی دیگر توسط حکام مرتجع و واپسگرای رژیم را رقم زد و ملت ایران را بیش از پیش غمگین و آزرده ساخت. این‌جانبان با دلی پر از درد و اندوه همبستگی و همدردی خود را با خانواده آن شهدا که عاشقانه بوسه بر طناب دار زدند اعلام نموده و از مجامع جهانی و سازمانهای حقوق‌بشری خواستاریم که ضمن محکوم کردن این اعدامها، پرونده حقوق‌بشر ایران را به شورای امنیت سازمان ملل‌متحد ارجاع نمایند.
جمع کثیری از زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان بهمن ۱۳۹۳
امضاکنندگان: محمد امین آگوشی، ایرج محمدی، ایوب ریگی، عبدالغنی گنگوزه‌ای، شیخ محمد بلوچ زهی، عابد بمپوری، ملک محمد آبادیان، هادی آبادیان، جابر آبادیان، جواد آبادیان، نظام الدین ملازهی، نعیم بهرام زهی.
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل‌متحد سازمان عفو بین‌الملل.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9deb1e0-4135-4db0-b816-feb2123bdbd9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات