728 x 90

اخبار سوريه,

آمار تکان‌دهنده سازمان ملل در مورد سوریه

-

والری آموس رئیس انساندوستانه سازمان ملل
والری آموس رئیس انساندوستانه سازمان ملل
والری آموس رئیس انساندوستانه سازمان ملل روز سه‌شنبه گفت: بر اساس ارزیابیها به‌دلیل خشونتهای روزافزون و وخیم شدن اوضاع سوریه (12 میلیون و 200هزار نفر) از مردم این کشور نیازمند کمکهای انسان‌دوستانه هستند. این تعداد در ماه ژوئیه گذشته در حدود 11 میلیون نفر بوده است. او به شورای امنیت سازمان ملل گفت رساندن کمکهای انسانی از ترکیه و اردن به مناطق تحت کنترل رزمندگان بدون تأیید دولت سوریه تغییر مثبت جدی ایجاد کرده است. والری آموس از شورای امنیت خواست تا این اجازه را که ماه ژانویه به اتمام خواهد رسید، تمدید نماید.

والری آموس تصویر هولناکی از وضعیت سوریه ارائه داد: 40 درصد رکود در وضعیت اقتصادی از سال 2011 تا کنون، سه چهارم جمعیت کشور در فقر زندگی می‌کنند، 50 درصد از دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده‌اند، ۷.۶ میلیون (هفت میلیون و ششصد هزار) نفر در داخل سوریه بی‌خانمان شده‌اند و ۳.۲ میلیون (سه میلیون و دویست هزار) نفر از کشور فرار کرده‌اند، این بزرگترین بی‌خانمانی در هر درگیری می‌باشد.

آموس گفت بعد از تأیید شورای امنیت برای رساندن کمکها بدون تأیید دولت سوریه سازمان ملل توانسته است به چهار منطقه حلب، ادلب، درعا و قنیطره کمکهای خود را برساند.

سفیر استرالیا در سازمان ملل گفت استرالیا، اردن، لوگزامبورگ در نظر دارند قطعنامه‌یی را ارائه دهند که شورای امنیت برای 12ماه دیگر عملیات کمک‌رسانی فرامرزی بدون اجازه دولت سوریه را تمدید نماید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e493ac31-fc88-47e1-97d0-91ff72494467"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات