728 x 90

پرونده هسته ای ایران,

توسل روحانی به خمینی برای خوراندن جام زهر به ولی‌فقیه

-

آخوند حسن روحانی
آخوند حسن روحانی
آخوند حسن روحانی روز شنبه (اول شهریور) در سخنرانی‌اش بر سر قبر خمینی دجال، تلاش کرد چهره سیاه و کریه خمینی خون‌آشام را با سفید سازی بزک کرده و باتوسل جستن به سیاست خمینی در سرکشیدن جام زهر آتش بس، در مقابل باند رقیب از سیاستهای دولتش در خصوص جام زهر اتمی دفاع کند.
آخوند روحانی همچنین تلاش کرد با ساختن یک چهره به‌اصطلاح ”اعتدالی“ از خمینی ضدبشر، سیاست به‌اصطلاح ”اعتدالی“ خود را به خمینی گره بزند و آن را به نیروهای وارفته نظام قالب کند.
روحانی با چسباندن برچسب ناچسب ”اعتدال“ به خمینی جلاد تلاش دارد از این جعل و تحریف تاریخی، دستمایه‌ای بسازد تا شاید به وسیلهٴ آن در جریان جنگ و جدالهای باندهای رژیم خصوصاً در جریان زهرخوران اتمی، مزاحمت و سنگ‌اندازی باند ولی‌فقیه را کنار بزند و بتواند سیاستش در زمینه جام زهر اتمی و آویختن به دامان غرب و به‌خصوص آمریکا را توجیه کرده و پیش ببرد. در این راستا است که روحانی می‌گوید ”امام تعادل را به مایاددادند“
روحانی سپس بر ادامه مسیر زهرخوران تأکید کرده و می‌افزاید: ”همان راه مورد نظر را ادامه می‌دهیم و مذاکراتمان با دنیا بر اساس منطق، حقوق و تعهدهای بین‌المللی جدی خواهد بود…».
بن‌بست در تمامی زمینه‌های اجتماعی واقتصادی، برای روحانی به‌معنی نیاز به پیشبرد سیاست جام زهر و آویختن به دامان غرب است، کما این‌که او در نشست خبری در اردبیل می‌گوید: ”ما در سیاست خارجی همه تلاشمان اینه که بتوانیم به یک تعامل سازنده با دنیا برسیم در 5+1 هم ما همواره به‌طور جدی دنبال مذاکره و حل مسائل بودیم انشاالله امیدواریم شرایط، شرایطی بشود که ما بتوانیم در مذاکرات به تفاهم و توافق برسیم از طرف ایران این اراده جدی وجود دارد امیدواریم طرف مقابل هم این اراده جدی درش وجود داشته باشد “ (تلویزیون شبکه خبر 30مرداد 93)
روحانی با اعتراف به ورشکستگی در تمامی زمینه‌های اقتصادی اجتماعی می‌افزاید: ”یکی از معضلات بزرگ ما مسأله بیکاری است، مسأله عدم اشتغاله، دولت از سال گذشته که مسئولیت رو بردوش گرفت از همون روزهای اولیه براش روشن بود که مسأله رکود، عدم رونق تولید و اقتصاد و در کنارش بیکاری جوانان مهمترین معضل جامعه ماست“
همین وضعیت است که زبان روحانی را بر سر باند رقیب دراز کرده است. او در همین سخنرانی به اجماع باندهای نظام بر سر جام زهراتمی اشاره می‌کند واز آنها طلبکاری می‌کند که چرا در زمینه‌های دیگر دولت او را همراهی نمی‌کنند ”هیچ‌کس به ما نمی‌گوید که شما مسأله هسته‌یی را حل نکنید ولش کنید همه می‌گویند مذاکره جدی انجام بدید همه می‌گویند این معضل را حل کنید“ (تلویزیون شبکه خبر30مرداد93)
روحانی به این ترتیب به باند ولی‌فقیه طعنه می‌زند که چطور است که شما در زمینه مذاکرات و جام زهر با من همراه هستید، اما می‌خواهید به الزامات آن از جمله در دانشگاهها و جام زهر اجتماعی تن ندهید و قیمت آن را نپردازید؟!
اما تا کنون این حرف به گوش باند ولی‌فقیه نرفته و لذا جنگ درونی رژیم بر سر جام زهر اجتماعی شدت و حدت پیدا کرده و اولین قربانی آن وزیر علوم روحانی بوده و یقیناً آخرین آن نخواهد بود.
زیرا از یک سو باند مقابل با موفقیت در این ضربه‌یی که زده، جری شده تا با سایر وزیران ”مسأله‌دار“ هم تسویه‌حساب کند و از سوی دیگر، باند رفسنجانی ـ روحانی هم در صددند که این ضربه را با ضربه متقابل جواب بدهند. در همین رابطه است که روزنامه ابتکار در سرمقاله (2شهریور) خود، باند رقیب را از یک سو تهدید می‌کند که: «دولت در مبارزه با فساد از جمله فساد در دانشگاه و فساد مدارک علمی یا فسادی که در زمینه بورسیه‌ها بوده، جدی خواهد بود و این مبارزه را ادامه خواهیم داد و با تغییر یک نفر از دولت، مسیر دولت تغییر نخواهد کرد».
و از سوی دیگر به آنها هشدار می‌دهد که روحانی با تغییر شیوه عملش، اقدام به تهاجم خواهد کرد:
«وی که در یک‌سال گذشته استراتژی «تعامل» با قوای دیگر را در دستور کار قرار داده بود، متوجه شد که سیاست جدید این توهم را برای مخالفان دولت پدید آورده که هر چه می‌خواهند می‌توانند بکنند
او با انتخاب محمدعلی نجفی به جانشینی موقت فرجی دانا به مخالفان پیام داد که ”بچرخ تا بچرخیم“ ».
آری دور جدیدی از جنگ در درون رژیم آغاز شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ded14f3-9fec-469a-8752-1945723faed0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات