728 x 90

علمي,

جلوگیری از درز اطلاعات در تلفنهای موبایل

-

امنیت تلفن همراه
امنیت تلفن همراه
درز اطلاعات شخصی به یکی از موضوعهای مهم تبدیل شده است. راه چاره چیست؟

تلویزیون الجزیره (انگلیسی):
قرار بود تکنولوژی زندگی مردم را بهتر کند اما به جای آن باعث از دست رفتن حریم خصوصی افراد شده است. البته سالهاست که هکرها شناخته شده‌اند اما افشاگری ادوارد اسنودن باعث برملا شدن این واقعیت شد که چطور دولتها به‌سادگی می‌توانند از طریق شبکه تلفنهای همراه به اطلاعات خصوصی مردم دسترسی پیداکنند. اکنون اما زمان تغییر این وضعیت رسیده است. این تغییر از طریق تلفنهای جدید که در سوئیس ساخته شده و آن را تلفنهای سیاه نامگذاری کرده‌اند شروع شده است. این تلفنها که در نمایشگاه جهانی بارسلون به نمایش گذاشته شدند توجه بسیاری را به خود جلب کردند.

تام ویر جونز (از شرکت تلفنهای سیاه) : در حال حاضر شرکتهای تلفنهای همراه تمام اطلاعات مشترکان خود را به‌صورت مجانی و بدون اطلاع آنها به بیرون می‌دهند.

با تهیه یک نرم افزار جدید که در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد تنها چیزی که شرکتهای خدمات دهنده تلفن می‌توانند ببینند محلی است که شما از آنجا ارتباط برقرار می‌کنید و نه طبیعت و محتوای تبادل ارتباطات. شرکتی به نام «دویچ تله کام» اعلام کرده است به مشتریانش یک نرم افزار برای کد کردن مکالمات و پیامهایشان ارائه داده است. تا کنون دهها هزار نفر از سراسر جهان برای استفاده از این نرم افزار درخواست داده‌اند. از زمان افشاگری اسنودن علاقه برای این نوع نرم افزار 5 برابر شده است. تاکنون تکنولوژی کد کردن مکالمات صرفاً در اختیار دولتها بود. اکنون باید دید که ایا آنها حاضرند این تکنولوژی را در اختیار شهروندان نیز قرار دهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f9d25991-91b6-439e-882b-3ce741e717ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات