728 x 90

شقه دروني رژيم,

۲ماه اول شروع کار آخوند روحانی

-

--
--
در 2ماه اول شروع کار آخوند روحانی یعنی از 12مرداد 92 تا 12مهرماه تعداد زیادی از کارگزاران رژیم در نهادهای مختلف از کار برکنار شده‌اند. و روحانی شروع به قلع و قمع مهر‌ه‌های باند خامنه‌ای در کلیه ارگانهای اجرایی کرده است.
در نهاد ریاست‌جمهوری ارتجاع، تا به‌حال با 71 نصب، بیشترین برکناری انجام شده است. در مرحله بعد، وزارت بهداشت، نفت، علوم، نیرو، جهاد کشاورزی و آموزش قرار دارند. در وزارت نفت 59نفر برکنار و به جای آنها مهره‌های روحانی بر سر کار آمده‌اند.
در وزارت نفت، مدیران عامل سه شرکت گاز‌ ، نفت و پتروشیمی از اولین کسانی بودند که بلافاصله تغییر کردند و اعضای هیأت مدیره این شرکتها هم بالکل تغییر کردند. به فاصله چند روز، معاونان و مدیران عامل این شرکتها هم تغییر کردند و تغییر مهم بعدی هم در ترکیب اعضای کمیته بازنگری در قراردادهای نفتی بود
بیشترین سمت مدیریتی که طی این مدت تغییر داشته، سمت «مدیرکل ریاست» در تمام وزارتخانه‌ها است که به‌دلیل تغییر وزیر و یا مدیر مربوطه، به سرعت تغییرات در این رده مدیریتی نیز صورت گرفته است. بعد از آن، بیشترین تغییر متعلق به مشاوران وزیر و یا معاونان است و به‌دنبال آن به مدیران سازمانها و شرکتهای وابسته به بخش دولتی کشیده است‌.
در وزارت کشور تا کنون بجز استاندار خراسان رضوی، مابقی استانداران کشور تغییر کردند، بعد از آن فرمانداران شهرها تغییر خواهند کرد.
بعد از انتخابات، آخوند روحانی مطرح کرد، مهمترین اولویتش رسیدگی به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم است‌ ، به همین خاطر، 36 تغییر در وزارتخانه اقتصاد صورت گرفت.
به این ترتیب، تقریباً هیچ ارگانی در کشور باقی نماند که از زیر تیغ تصفیه باندی در رفته باشد. باند روحانی، هدف اعلام شده‌اش را پیروزی در انتخابات مجلس ارتجاع که در سال 94 برگزار خواهد شد، گذاشته است. در نتیجه در قدم اول کلیه استانداران را برکنار کرد و در ادامه شروع به برکناری فرمانداران شهرها می‌کند.
چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس ارتجاع به‌نام موسوی خطاب به رئیس‌جمهور ارتجاع در مورد این تصفیه‌های گسترده در ارگانهای رژیم گفته بود: آقای روحانی! شما در روزهای آغاز به‌کار خود گفتید بنده با داس نیامده‌ام، اما شواهد و قرائن موجود، این گفته شما را تأیید نمی‌کند، بلکه به‌جای داس با کمباین در حال درو کردن برخی از مدیران هستید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3c674ca0-7b8f-4274-80e0-e418e585f478"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات