728 x 90

-

اجساد ”شیخ عدنان الغانم“ رئیس عشیره الغانم و شیخ همراهش ”کاظم الجبوری“ پیدا شد

-

بصره
بصره
به گزارش تلویزیون الرافدین اجساد ”شیخ عدنان الغانم“ رئیس عشیره الغانم و شیخ همراهش ”کاظم الجبوری“ پیدا شد. اجساد آنان در حالیکه بروی اجسادشان آثار شکنجه وجود داشت در منطقه ”تنومه“ در استان بصره پیدا شدند. پسر شیخ مقتول گفت اجساد آنان را در وضعیتی که متلاشی شده بودند پیدا کردند به‌طوری‌که یکی از آنان ذبح شده و دیگر آثار شکستگی در پاهایش دیده می‌شد.
شیخ ”احمد الغانم“ دبیرکل شورای عشایرجنوب و برادر شیخ عدنان در این باره گفت: وی در شهر بصره توسط نیروهای امنیتی با یونیفورم نظامی و دارای خودروهای دولتی ربوده شد. در بین نیروهای امنیتی نیز یک افسر وجودداشت. ما اجساد شیخ عدنان الغانم را در شهر ”هور جاسم“ در مرزهای ایران پیدا کردیم. دو جسد دستشان از پشت بسته شده بود، جسد شیخ عدنان سربریده شده بود و به‌طرز وحشیانه‌ای مثله شده بودند. وی افزود: ما از همان روز اول که شیخ غانم ربوده شد دولت مالکی را عامل این جنایت شناختیم. چون نیروهای مسلحی که آمده بودند با لباس نظامی و با خودروهای دولتی و با فرماندهی یک افسر نظامی بودند. چگونه یک نیروی نظامی با این شکل می‌تواند وارد شهر بشود آن هم در وسط روز و در مقابل چشمان مردم و در نزدیکی مدیریت پلیس و نزدیکی نقطه ایست و بازرسی دست به آدم‌ربایی بزند. از نظر مسئولیت مستقیم این قتل متوجه مالکی است.

منبع: تلویزیون الرافدین 920905ساعت خبر: 1900
محیی الغانم برادر شیخ عدنان مجید شیخ کل عشیره الغانم، دولت مالکی را مسئول ربودن و ترور برادرش وشیخ کاظم الجبوری دانست. وی گفت بیش از 50نفر از اهل سنت طی بیش از دو ماه در بصره به قتل رسیده‌اند.. من امروز به پزشک قانونی مراجعه کردم و اجساد دو شهید قهرمان را دیدم سرشان، دستها و پاهایشان بریده شده بود..

منبع: تلویزیون التغییر920905ساعت خبر: 2000
ایاد علاوی رهبر العراقیه ترور شیخ عشیره الغانم عدنان مجید و شیخ کاظم الجبوری که در بصره ربوده شده بودند و شیخ عشیره الرفیع که در ذی‌قار کشته شد را محکوم کرد.. وی گفت تصفیه فیزیکی این سمبلهای ملی درکادر طرحی است که می‌خواهد مردم عراق تسلیم خواست و اراده سلطه طلبانی باشند که قصدشان دامن زدن به فتنه وهرج ومرج است. به‌ویژه قابل‌توجه است که گروههایی که این جنایت را انجام داده‌اند با لباس نیروهای امنیتی بوده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df50d8fd-2c50-44ff-8675-4f3ea6ccdf56"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات