728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

پس از ۴سال، رژیم آخوندی هنوز برنجهای سمی به بازار ایران وارد می‌کند

-

برنج وارداتی
برنج وارداتی
رژیم آخوندی برای فرار از انزوای جهانی و تنگنایی که در اثر پیشبرد برنامه ضد‌مردمی و ضدایرانی اتمی خود گرفتار آن شده است، رابطه عمده تجاری‌اش منحصر به چین، هند، ترکیه و بعضی از کشورهای آسیای میانه شده است که این کشورها نیز با استفاده از فرصت، خود تعیین می‌کنند چه کالایی و با چه کیفیتی، به چه نرخی و تحت چه شروطی به رژیم بفروشند. برای مثال زمانی که قرارشد چین پولهای به امانت سپرده را آزاد کند و به رژیم پس بدهد، طی سفر لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع به چین، رژیم با چین به این توافق رسید که ما به ازای پولهای سپرده نزد دولت چین، چین طرحها و پروژه‌هایی را در ایران اجرا کند که در این رابطه عملاً سود اجرای پروژه‌ها به جیب شرکتهای چینی می‌رود.

دولت هند نیز با استفاده از انزوا ی سیاسی و اقتصادی رژیم، یکی از کشورهایی است که سود هنگفتی از قبل حکومت آخوندی به جیب می‌زند، و در تجارت با این رژیم، هر جنس بنجلی را به آن غالب می‌کند، از جمله کالاهایی که هند به ایران صادر می‌کند برنج آلوده است.

به گزارش روزنامه حکومتی شرق از سال 1388 حدود 200هزارتن برنج از کل حجم واردات برنج کشور، از هند به ایران آمده و این رقم در سال 1389 نیز تکرار شد و26 درصد برنج وارداتی ایران تولید هند است.
در همان زمان برای کارشناسان استاندارد رژیم مشخص شده بود که برنج وارداتی هند آلوده است و استاندار تهران در سال 1388 اعلام کرده بود که 13 نوع از برنجهای وارداتی آلوده بوده‌اند و سطح آرسنیک موجود در آنها بیش از حد استاندارد است و مدیر کل استاندارد تهران نیز آلوده بودن برنج هندی را تأیید کرده بود. باندهای مافیایی در جهت منافع و چپاول خود در آن زمان مدیرکل استاندارد را وادار به استعفا کردند و اعلام کردند که برنج وارداتی از هند سالم است. در این زمینه روزنامه حکومتی ابتکار در تاریخ 22مهر 92 تحت عنوان استاندارد را مجبور کردند محموله‌های وارداتی را سالم اعلام کند نوشت: ”با گذشت حدود سه سال از ماجرای واردات برنجهای آلوده هندی و بی‌سرانجام ماندن تحقیقات انجام شده در خصوص صحت‌وسقم آلودگی این برنج‌ها و تداوم واردات انواع برنج هندی به کشور، روز گذشته رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به تشریح ناگفته‌هایی از پشت پرده ماجرای دو سال قبل پرداخت و گفت که دلیل بازنشستگی مدیرکل استاندارد تهران این بود که اطلاعات درست در مورد برنجها داده بود.
دکتر حسینعلی شهریاری روز یکشنبه در همایش روز جهانی غذا گفت: دو سه سال گذشته نسبت به آلودگی برنجهای وارداتی از هند سر و صدا به‌پا شد اما نتیجه این شد که مدیرکل استاندارد تهران را بازنشسته کردند، چون اطلاعات درست از فلزات سنگین در برنجها داده بود. وی ادامه داد: وظیفه داشتیم ما این اطلاعات را به مردم بدهیم و اطلاعات به دست آمده در مورد 13نوع برنج آلوده توسط سازمان استاندارد جمع‌آوری شده بود اما آنها را مجبور کردند مصاحبه‌ای بدهند و بگویند که این برنجها آلوده نیستند، در حالی‌که واقعیت نداشت. شهریاری افزود: ناهماهنگی بین سازمان استاندارد و برخی دستگاهها وجود دارد که باید افرادی که راج‌به استاندارد‌ها حرف می‌زنند تحت تأثیر نفوذ دولتی‌ها نباشند“.

همین روزنامه حکومتی در ادامه مقاله‌اش می‌نویسد: ”داستان آلودگی برنج‌های هندی از شهریور 88 آغاز شد؛ هنگامی که یکی از مقامات وزارت جهاد کشاورزی پرده از این آلودگی‌ها برداشت و اعلام کرد که برنج خارجی در حال عرضه در بازار سرطان‌زاست. به گفته وی در آن زمان میزان آرسنیک و سم کشنده در برنج خارجی به حدی بالا بود که امکان ابتلا به بیماری سرطان را در بین مصرف‌کنندگان افزایش می‌دهد. پس از آن وزارت جهاد کشاورزی و مؤسسه استاندارد 2 نهادی بودند که پس از انتشار آلودگی برنج‌ها مسأله را در دست بررسی داشتند. مسئولان مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی و هم مؤسسه تحقیقات برنج هشدار داده بودند که برخی از محموله‌های برنج‌های هندی دانه بلند آلوده به ماده سمی «فنول» و سرطان زاست. رئیس مؤسسه تحقیقات برنج در آن زمان گفته بود که طبق بررسیهای انجام شده که با کمک یک محقق ایرانی انجام شد برنج‌های هندی وارداتی با توجه به ویژگی‌های غیرمعمول و غیرطبیعی که دارند مشکوک به دستکاری ژنتیکی هستند و مصرف آنها می‌تواند منجر به بروز مشکلات گوارشی و سایر مشکلات برای سلامت انسان شود“

روزنامه حکومتی ابتکار در ادامه مطلب می‌نویسد: ”حسینعلی شهریاری، نایب‌رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در سال ١٣٨٩ گفته بود گزارشی که مسئولان وزارت بهداشت در مورد میزان آلایندگی برنج‌های وارداتی به این کمیسیون تسلیم کرده‌اند حاکی از آن بوده که «‌میزان سرب موجود در ٨ مورد از برنج‌های وارداتی بیش از حد مجاز بوده است».
او در مهر ماه سال جاری در اظهارنظری در مورد پیگیریهای جدی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفته است «‌نتیجه این شد که مدیرکل استاندار تهران را بازنشسته کردند چون اطلاعات درست از فلزات سنگین موجود در برنج‌ها داده بود». او گفته است «‌اطلاعات به دست آمده در مورد ١٣ نوع برنج آلوده توسط سازمان استاندارد جمع‌آوری شده بود اما آنها را مجبور کردند بگویند این برنج‌ها آلوده نیستند در حالی که واقعیت نداشت»“.

استفاده برنج آلوده هندی توسط مردم ایران در حالی است که دولت آلمان با اعلام آلودگی برنج باسماتی هند به مواد سمی، این محصول را از فروشگاههای خود جمع‌آوری و واردات آن را متوقف کرده است. اما در رژیم آخوندی با وجود این‌که مقامات حکومتی نسبت به این امر آگاهی داشتند هم‌چنان به واردات این نوع برنج از هند ادامه می‌دهند.

در مورد آلوده بودن برنج هندی به مواد سمی، روزنامه هندی فایننتال اکسپرس طی گزارشی اعلام کرده بود: ”این مواد سموم دفع آفاتی هستند که در مزارع برنج مورد استفاده قرار گرفته‌اند و بر روی برنج باسماتی باقی مانده‌اند. این مواد سمی مثل آرسنیک و فلزات سنگین مثل سرب، می‌باشند. بر اساس این گزارش، در ماه خرداد آزمایشگاهی در هامبورگ آلمان اعلام کرد برنج باسماتی معطر هند دارای مقادیر زیاد سم و ایزوپروتیولان است که به‌عنوان آفت کش مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر اساس بعضی از برآوردها بیش از نیمی از برنج وارداتی اهند آلوده به مواسمی است“.

آری، بهای این سیاست ضد‌مردمی و خائنانهٴ رژیم آخوندی و حاتم بخشی داراییهای ملت به هند در ازای واردات برنج آلوده و مسموم را باید هم مردم ایران با جانشان و هم کشاورز ایرانی با خانه خرابیشان بپردازند. در اثر حمایت نشدن اتولیدات داخلی برنج توسط این حکومت ضدمردمی، وضعیت کشاورزان شمالی آن‌قدر وخیم شده که حتی صدای نمایندگان و کارگزاران رژیم هم درآمده است. در یک جنگ و جدال باندی، نماینده مجلس ارتجاع در آمل به این وضعیت اعتراض کرد و در صحن علنی مجلس رژیم گفت: ”متأسفانه برخی با شعار قانونمداری، قانون‌شکنی می‌کنند و شعار حمایت از کشاورز دادند و در عمل در جهت نابودی کشاورزی حرکت کردند. با کمال تأسف برنج خارجی که وجود سم آرسنیک در آن به ظن، نزدیک به یقین رسیده هنوز وارد کشور می‌شود“.. با وجود رسوایی بزرگی که در اثر وارد کردن برنج آلوده هندی به وجود آمده و باندهای مختلف درونی این رژیم نیز به این فضیحت اذعان و اعتراف می‌کنند؛ هنوز این رژیم ضد به سیاست ضد ملی‌اش در وارد کردن برنج سمی از هند ادامه می‌دهد و حتی حجم واردات را افزایش داده است.

در این زمینه روزنامه حکومتی اعتماد 26آبان 92تحت عنوان یک میلیارد و 200 میلیون دلار برنج از هندوستان وارد شد نوشت: ”کارشناس میز هندوستان سازمان توسعه تجارت ایران گفت: از مجموع 5/1میلیارد دلار واردات برنج به کشور در هفت ماه امسال، 1.2 ميليارد دلار آن از هندوستان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر افزایش یافته است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1b9b424-a342-4b56-8197-735abaf0f00a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات