728 x 90

بن بست اتمي,

اعتراف کیهان ولی‌فقیه به موضع ضعیف رژیم و ابراز ناامیدی از نتیجه نتیجه مذاکرات ژنو

-

کیهان
کیهان
روزنامه کیهان ولی‌فقیه رژیم در سرمقاله روز سه‌شنبه خود سیاست روحانی در قبال پرونده اتمی رژیم را مورد حمله قرار داد و از نتیجه این مذاکرات ابراز ناامیدی کرد.

کیهان نوشت: مروری بر ادبیات مقامات آمریکایی نشان می‌دهد لحن آنها به ادبیات ده سال پیش برگشته است...
امروز- با وجود ملاقات دکتر ظریف با همتای آمریکایی خود در نیویورک و همچنین مکالمه تلفنی رئیس‌جمهور کشورمان با باراک اوباما- ادبیات مقامات آمریکایی طلبکارانه‌تر شده و اگر این ادبیات غیرمنطقی و زورگویانه به مذاکرات ژنو کشیده شود، نمی‌توان به نتیجه آن امیدوار بود.
کیهان می‌افزاید: مقامات آمریکایی و متحدان صهیونیست آنها اعلام کردند که آمریکا مخالف اصل غنی‌سازی در ایران است و ایران تنها حق دارد برای استفاده از انرژی هسته‌ای، سوخت را از بازارهای جهانی تهیه کند!

کیهان نتیجه‌گیری می‌کند خطی که رفسنجانی و روحانی پیش برده‌اند باعث شده که ضعف رژیم در برابر طرفهای مذاکره آشکار شود و آمریکا بفهمد رژیم «کم آورده» است. کیهان این سیاست باند رقیب را شبیه گل زدن به دروازه خودی توصیف کرده و می‌افزاید:
در میان طیفی از مطبوعات ایران موجی درباره لزوم مذاکره با آمریکا راه می‌افتد. و می‌بینید که یک سیاستمدار شناخته شده در ایران، از نامه‌یی محرمانه خبر می‌دهد که 6-25سال پیش برای خمینی نوشته است... مضمون نامه‌این است که آمریکا قدرت برتر دنیاست و نمی‌توانیم به سبک فعلی که با آمریکا رابطه نداریم، ادامه بدهیم! این رفتار- بخوانید خودزنی- علامت مهمی در آن سوی مرزهاست و بوی تند کم آوردن می‌دهد... چنین علامت نابه‌جا و نابهنگامی به جای این‌که میل نرمش و مذاکره را در آمریکا تقویت کند، اشتهای گستاخی و جسارت و تهاجم را در کاخ سفید به حرکت درآورد.
یک حلقه داخلی به‌علاوه یک جریان خارجی در اقدامی که خیلی هم پنهان نیست بنا دارند «کم آوردن ایران» را به نمایش بکشند تا از یک سو به دولتمردان غرب انرژی مثبت تهاجم بدهند و از دیگر سو انرژی منفی تسلیم‌طلبی و ترس و انفعال و ضعف را به افکار عمومی ایران پمپاژ کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/178254ad-43ca-4be0-ab7f-3f0669bc7fe2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات