728 x 90

-

کنترل امنیتی فرودگاهها

-

--
--
مدیر توسعه امنیتی فرودگاه هیترو لندن می‌گوید: ”سیستم“ تس ”TAS یا همان امنیت خودکار هوایی، سیستم جدیدی برای دریافت اطلاعات است که از طریق سیستمهای فعلی هواپیماها تغذیه می‌شود و در واقع همه آنها را یکجا جمع می‌کند“.
شیوه‌ی جدید تحلیل اطلاعات و داده‌های امنیتی، با همکاری فرودگاه هیترو توسعه پیدا کرده است. این سیستم جدید که با عنوان ”تس“ TAS شناخته شده است تمامی منابع داده‌ها را یکجا جمع می‌کند و با این کار، واحد کارشناسان امنیتی را در جریان آنچه روی زمین می‌گذرد قرار می‌دهد.
مدیر فن‌آوریهای جدید بازرگانی می‌گوید: ”آنچه این‌جا در این سیستم شاهدش هستیم رابطه بین انسان و ماشین است و هدف، تحلیل همه اطلاعات و استفاده از آنها در این سیستم است“.
اپراتورهای فرودگاه در حال برنامه‌ریزی سیستم و ارتباط برقرار کردن بین منابع اطلاعات و تهدیدهای بالقوه مهم در زمان حقیقی هستند.
مدیر فن‌آوریهای جدید بازرگانی می‌گوید: ”اگر یک تهدید جدی وجود داشته باشد پیامهای هشدار این‌جا بلافاصله بنمایش در می‌آیند به‌عنوان نمونه این‌جا شما پیامهای هشدار متفاوتی می‌بینید که رنگ آنها معرف میزان و درجه خطر آنهاست. قرمز یعنی تهدید در سطح خیلی خطرناک و در صفحه‌های نمایش دیگر هم اطلاعات جانبی سیستم نشان داده می‌شوند، مثلاً از یک نمای سه بعدی از تمام ورودیها و خروجی‌های ترمینال و محوطه درونی و بیرونی آنها توسط یکی از همکاران فنی نمونه‌سازی و طراحی شده است... ما با این شیوه محل پارک همه وسائل نقلیه را می‌دانیم. حتی به‌صورت غیرمحسوس بر رفت و آمد مسافران نظارت داریم. توده مسافران را در محوطه داخلی‌ترمینال کنترل می‌کنیم و حتی جای هواپیما را هم از این طریق می‌بینیم“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d0434305-9dd8-4fc0-8c43-f83969f0926c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات