728 x 90

اعتراض حقوق بشرى,

محکومیت رژیم ایران در کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد

-

مجمع عمومی ملل متحد
مجمع عمومی ملل متحد
دیکتاتوری آخوندی در اجلاس کمیته سوم مجمع عمومی ملل‌متحد به‌خاطر اعدامهای جنایتکارانه، شکنجه زندانیان و نقض حقوق‌بشر به‌شدت محکوم شد.

گزارشگر ویژه ملل‌متحد برای حقوق‌بشر در ایران در سخنرانی روز گذشته خود در اجلاس کمیته سوم، رژیم آخوندی را به آزاد کردن تمامی زندانیان سیاسی فراخواند، و خواستار توقف اعدامها در ایران شد.
همچنین نمایندگان کشورهای مختلف جهان از جمله، هیأت اتحادیه اروپا، نماینده آمریکا، نماینده انگلستان، نماینده نروژ، نماینده کانادا و نمایندگان سوئیس، جمهوری چک و برزیل در سخنان خود رژیم آخوندی را به‌خاطر جنایاتش محکوم کردند و خواستار توقف اعدامها در ایران شدند.
در گزارش 23 صفحه‌یی احمد شهید گزارشگر ویژه برای حقوق‌بشر در ایران به مجمع عمومی ملل متحد، درباره شکنجه و بدرفتاری با زندانیان آمده است: زندانیان سیاسی کماکان از دسترسی کافی به خدمات پزشکی محروم هستند که این امر منجر به فوت دست‌کم دو زندانی از جمله منصور رادپور در زندان رجایی شهر (گوهردشت) شده است. این گزارشها همچنین در مورد وخامت وضعیت سلامتی زندانیان سیاسی که با وضعیت بد بهداشتی روبه‌رو هستند، محرومیت از تغذیه مناسب، و دسترسی به ندرت به اعضای خانواده خبر دادند.

یادآوری می‌کنیم مجاهد شهید منصور رادپور پس از تحمل 5سال حبس در زندانهای قرون‌وسطایی رژیم و ایستادگی در مقابل فشارهای ضدانسانی دژخیمان و بازجویان و شکنجه‌گران، در اول خرداد امسال، در زندان گوهردشت ، بر سر آرمان آزادی مردم ایران، به‌شهادت رسید.

پس از سخنان گزارشگر ویژه، نمایندگان کشورهای مختلف در این اجلاس، در سخنرانیهای خود، نقض حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت دیکتاتوری آخوندی را محکوم کردند و از گزارشگر ویژه خواستار اقداماتی برای وادار کردن رژیم به تبعیت از التزامات بین‌المللی شدند.
نماینده آمریکا در این زمینه گفت سرکوب در ایران فراتر از وحشتناک است، شکنجه و اعدام زندانیان سیاسی نمونه‌هایی از نقض پیمانهای بین‌المللی در حقوق مدنی و سیاسی هستند. بسیاری در ایران تنها به‌دلیل تلاش در به‌کارگیری حق آزادی، بدون طی شدن هیچ‌گونه روند قضایی، به اعدام محکوم شدند.
هیأت اتحادیه اروپا گفت عمیقاً از وضعیت حقوق‌بشر در ایران نگران است زیرا تمامی 5 کنوانسیون جهانی مربوط به حقوق‌بشر توسط رژیم ایران نقض می‌شود و ضروری است روند اعدامها در ایران به‌طورخاص مورد توجه قرار بگیرد.
نماینده انگلستان ضمن محکوم کردن نقض حقوق‌بشر و اعدامها در ایران، از گزارشگر ویژه خواستار اقدام فوری در این زمینه شد.

نماینده کانادا اعمال شکنجه و سایر مجازاتهای ظالمانه توسط رژیم ایران را محکوم کرد و گفت: شدیداً نگران وضعیت حقوق‌بشر در ایران است. او نسبت به سلب آزادیها از جمله آزادی بیان و برگزاری اجتماعات و محدودیتها علیه زنان در ایران ابراز نگرانی کرد.

همچنین نماینده دولت نروژ، نسبت به نقض گسترده حقوق‌بشر ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد.
نمایندگان سایر کشورها از جمله سوئیس، جمهوری چک و برزیل خواستار اقدامات بین‌المللی برای توقف اعدامها در ایران شدند.

در اجلاس کمیته سوم مجمع عمومی، نماینده دیکتاتوری آخوندی، در قبال موج محکومیتها از سوی گزارشگر ویژه و کشورهای مختلف، واکنشی پرغیظ و کین‌شان داد.
نماینده رژیم مدعی شد: «چرا به نقض حقوق‌بشر در کانادا و اتحادیه اروپا و آمریکا پرداخته نمی‌شود».

خاطرنشان می‌شود، برخلاف دوره‌های قبل که تعدادی از حکومتهای ناقض حقوق‌بشر و متحدان رژیم، به دفاع از دیکتاتوری آخوندی پرداخته‌اند، این بار تنها حکومت چین، که خود رکوردار دیگر اعدام در جهان است، از این رژیم حمایت کرد.
نماینده دولت چین، در دفاع از مواضع ننگین ارتجاع خون‌آشام حاکم بر ایران، گفت: «انتخاب با رژیم ایران است که شیوه حفاظت از حقوق‌بشر را انتخاب کند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/145f43b5-38e9-4f87-932a-7ed9259c32db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات