728 x 90

انتخابات آمريكا,

اولین دور مناظره بین باراک اوباما، رئیس‌جمهور و میت رامنی

-

اوباما و رامنی در نخستین مناظره ریاست جمهوری
اوباما و رامنی در نخستین مناظره ریاست جمهوری
اولین دور مناظره بین باراک اوباما، رئیس‌جمهور و میت رامنی، دو کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در دنور در ایالت کلرادوی آمریکا به مدت 90دقیقه برگزار شد.

سی.ان.ان بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از رأی‌دهندگان آمریکایی توسط سی.ان.ان که برای دادن رأی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند و مناظره را مشاهده کردند، کاندیدای پیروز مناظره را میت رامنی با 67 درصد آرا در مقابل باراک اوباما با 25 درصد آرا اعلام کرد.
این مناظره اساساً روی اقتصاد آمریکا متمرکز بود و طرفین از برنامه‌های اقتصادی خود دفاع کردند.
اوباما از جمله گفت: طی 30ماه گذشته ما شاهد 5میلیون شغل بودیم که در بخش خصوصی ایجاد شدند. صنایع خودرو سازی به شرایط قبلی‌شان بازگشته‌اند و حل و فصل مسکن‌سازی تسریع شده است.

رامنی در مقابل، تأکید کرد: من نگرانم که مسیری که ما در آن قرار داریم ناموفق بوده است
وی اضافه کرد باید امکانات جدیدی را در زمینه انرژی توسعه بدهیم و آیین‌نامه مالیاتی را تغییر دهیم تا به مشاغل و کمپانیهای کوچک کمک کنیم که در آمریکا سرمایه‌گذاری کنند.
واشینگتن تایمز درباره این مناظره و موقعیت ضعیف باراک اوباما گزارشی با این تیتر منتشر کرد: «اوباما مبهوت و حیران در طی تمامی مدت مناظره، زیر ضرب قرار داشت».
مناظره بعدی بین معاونان دو کاندیدا برگزار می‌شود و پس از آن تا زمان انتخابات دو مناظره دیگر بین اوباما و رامنی خواهد بود.
درنظرسنجیهای انتخاباتی، تا کنون اوباما از رقیب خود جلوتر بوده است.
انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه 6نوامبر برگزار خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6c1cb14-8cb6-4a80-bc9c-6365f7e8201a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات