728 x 90

سوريه,

ریاض الاسعد: اسد کنترل ۸۰ درصد سوریه را از دست داده است

-

سرهنگ ریاض الاسعد، فرمانده ارتش آزادی سوریه
سرهنگ ریاض الاسعد، فرمانده ارتش آزادی سوریه
سرهنگ ریاض الاسعد فرمانده ارتش آزادی سوریه گفت رژیم سوریه کنترل حدود هشتاد درصد از خاک سوریه را از دست داده است. وی افزود: روی آوردن رژیم به نیروی هوایی دلیل شکستش در پیشروی روی زمین است. ریاض الاسعد گفت: رژیم سوریه در چند منطقه از ادلب گرفته تا دیر الزور و حتی مناطق درعا شکست خورده است.

به غنیمت گرفتن چند تانک در حلب
رزمندگان ارتش آزادی سوریه در حلب توانستند تعدادی تانک و خودرو نظامی را از نیروهای بشار اسد به غنیمت بگیرند.
در دمشق نیز رزمندگان ارتش آزادی سوریه در یک عملیات مهم توانستند موشک‌اندازهای ضدهوایی و یک انبار مهمات نیروهای رژیم سوریه را به تصرف دربیاورند و افسران و نیروهای شبه‌نظامی که در آن بودند اسیر کنند.

فرار مردم سوریه از ترس بمباران شهرها
فرار مردم سوریه به‌دلیل بمباران و گلوله‌باران شهرها توسط جانیان اسد ادامه دارد، منابع اپوزیسیون سوریه گفتند: روز گذشته حدود ۲۵۰۰نفر وارد ترکیه شدند. این بالاترین میانگین روزانه سرازیر شدن پناهندگان سوری به ترکیه در این ماه می‌باشد.. از سوی دیگر سازمان ملل‌متحد زنگ خطر را در قبال وضعیت انسانی سوریه به صدا درآورده است. والری آموس مسئول امور بشردوستانه این سازمان می‌گوید وضعیت انسانی در سوریه بدتر شده است. و بیش از یک میلیون نفر آواره شده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/665e6e94-7c12-4a1b-929e-254e11175bf8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات